7/1/09

αεροπορικός καζαμίας, μέρος β'

Μία ενόραση δεν είναι ποτέ αρκετή. Εδώ που τα λέμε, δεν είναι να παίζεις με το μέλλον και να το αφήνεις σε χέρια τυχάρπαστων. Επικοινώνησα λοιπόν με έναν παλιό γνώριμο, τον προφήτη Τζέρριο, για μια δεύτερη γνώμη. Ήταν κατηγορηματικός: η χρονιά θα είναι κρίσιμη. Ιδού τι μου είπε:


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Ο διαγωνισμός για την πώληση της Ολυμπιακής κηρύσσεται άγονος και ο Πατέστος με το σωματείο του πανηγυρίζει βάφοντας ένα Airbus A340 της εταιρείας με εμφανή υπονοούμενα για τον Αλογοσκούφη. Η εταιρεία τιμωρεί τους συμμετέχοντες συνδικαλιστές με υποχρεωτική πενθήμερη άδεια με αποδοχές. Η κυβέρνηση παρόλα αυτά, αποφασισμένη να πουλήσει την Ολυμπιακή προκηρύσσει αμέσως νέο διαγωνισμό στον οποίο ένα άγνωστο fund έχει καταθέσει πρόταση προσφοράς για 100 δις ευρώ. Ο μήνας κλείνει με την ίδρυση του συνδικαλιστικού σωματείου εργαζομένων της aegean airlines και έπειτα από το πρώτο τους επίσημο αίτημα στον Θου Βου για περισσότερες άδειες, αυτός σε μια πανηγυρική του ομιλία μπροστά στο νέο Airbus A321 ανακοινώνει ότι όποιος θέλει θα μπορεί να παίρνει όση άδεια χωρίς αποδοχές θέλει.


ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Ένας επιβάτης καταθέτει μήνυση στη ryanair διότι το παγάκι που του προσέφερε στο ποτό του (που είχε πληρώσει φυσικά) είχε λακουβίτσες και έτσι έχασε μέρος του ποτού του. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σε μία μαραθώνια συνεδρίαση αποφαίνεται υπέρ μιας τεράστιας αποζημίωσης του πελάτη που γονατίζει την εταιρεία. Φήμες ότι το όνομα του επιβάτη είναι Λαζόπουλος ελέγχονται ως ανακριβείς. Η εταιρεία κατρακυλά και κλείνει τις βάσεις της τη μία μετά την άλλη. Στο μεταξύ η διαχείριση της Ολυμπιακής περνά στο άγνωστο fund, πίσω από το οποίο αποκαλύπτεται πως κρύβεται η Αλέκα Παπαρήγα, η οποία ευθύς αμέσως μετονομάζει την εταιρεία από Pantheon σε Άθεον (Atheon).


ΜΑΡΤΙΟΣ
Μήνας κινητοποιήσεων στην Ολυμπιακή. Η νέα διοίκηση εφαρμόζει το ανατολικό σοσιαλιστικό πρότυπο με εξομοίωση όλων των θέσεων στο αεροσκάφος (όλοι οι επιβάτες είναι ίδιοι) και εξομοίωση όλων των μισθών και περιουσιών των εργαζομένων. Η τιμή των καυσίμων αρχίζει την ανηφόρα ξανά έπειτα από τις δηλώσεις του Ο'Λίρι ότι η ryanair στα πλαίσια ανάκαμψής της θα τροποποιήσει τα αεροσκάφη της ώστε να κινούνται πιο αργά και να καταναλώνουν έτσι λιγότερα καύσιμα. Τον ίδιο μήνα πραγματοποιείται η πρώτη τέτοια πτήση μεταξύ Παρισίων (Beuvais) και Λονδίνου (Stansted) που διαρκεί μόλις 4 ώρες και 17 λεπτά! Στο μεταξύ οι υποχρεωτικές απαλλοτροιώσεις περιουσιών βολεμένων εργαζομένων της Atheon οδηγούν στην αγορά νέων αεροσκαφών σοβιετικής προέλευσης και στη βελτίωση των οικονομικών της εταιρείας.


ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Οι επιβάτες της Ολυμπιακής ενθουσιάζονται με το νέο inflight service (χρυσά σφυροδρέπανα σε κάθε δίσκο) και με τους ναύλους-προσφορές ("ο πλουσιότερος επιβάτης τώρα σας καλύπτει το αντίτιμό σας") και η εταιρεία εγκαινιάζει τις νέες καθεστωτικές γραμμές Αθήνα-Αβάνα, Αθήνα-Καράκας, Αθήνα-Άσκαμπαντ, Αθήνα-Πιονγιάγκ (μέσω Τεχεράνης), στις οποίες το επιβατικό κοινό μπορεί να πετά δωρεάν. Η Lufthansa προσπαθεί να εξαγοράσει την Atheon αλλά οι προσπάθειές της πέφτουν στο κενό, οπότε καταθέτει στο Θου Βου πρόταση υποχρεωτικής εξαγοράς της aegean airlines, η οποία απορρίπεται πανηγυρικά από το σωματείο και (με τη γενική απορία όλων) από τον ίδιο το Θου Βου. Την επόμενη μέρα δημοσιεύονται στις εφημερίδες πληροφορίες για το σκάνδαλο του γλαροπουλιού, σύμφωνα με το οποίο ο Θου Βου έχει παραχωρήσει στη μονή βατοπεδίου όλα τα Α320 της εταιρείας, επειδή ο Εφραίμ εμφάνισε ένα έγγραφο της εποχής του Ικάρου (του μυθικού) σύμφωνα με το οποίο όλες οι εταιρείες μεταφοράς ανθρώπων με ιπτάμενα μέσα του ανήκουν.


ΜΑΙΟΣ
Ο Εφραίμ εγκαθίσταται στο εκκλησάκι του Βενιζέλου, μετονομάζει την Aegean σε Theion και κάθε πρωί ευλογεί τα ολοκαίνουργια airbus της εταιρείας του. Παγκόσμιο θαυμασμό προκαλούν οι διαχειριστικές γνώσεις του ιερομόναχου ο οποίος προβαίνει στην αγορά Airbus A380(με εκκλησία) για τη δημιουργία πτήσεων ιεραποστολής. Σε αντίποινα η Atheon πιέζει την Tupolev για την επαναφορά της γραμμής παραγωγής του υπερηχητικού Tu-144. Ο Στέλιος Χατζηιωάννου βλέποντας το μερίδιο της easyjet να μειώνεται δραματικά ομολογεί πως afto den ine eteria, ine ena bourdelo. Οι δηλώσεις του κάνουν το γύρο του κόσμου και τα έσοδα της εταιρείας βυθίζονται.


ΙΟΥΝΙΟΣ
Ένα θερμό αεροπορικό καλοκαίρι ξεκινά. Ο Εφραίμ ζητά και παίρνει άδεια δημιουργίας αεροδρομίου στην Ουρανούπολη και μετατρέπει το όρος σε θέρετρο (θρησκευτικού τουρισμού πάντα). Το Ouranoupoli Holy International γίνεται το νέο hub της Theion. Η Atheon προσχωρά έπειτα από πρόταση της Aeroflot στη Skyteam και η Theion προσχωρά στη Star Alliance έπειτα από πρόταση της Lufthansa Universal. To Tu-144 της Atheon φτάνει στην Αθήνα αλλά οι συνδικαλιστές της εταιρείας το κυνηγάνε σε όλη την πίστα γιατί πιστεύουν ότι σε αυτό επιβάνει η Αλέκα Παπαρήγα την οποία έχουν άχτι για την απαλλοτροίωση της περιουσίας τους. Χιλιάδες τουρίστες φτάνουν στη χώρα στο Athens International και στο Ouranoupoli International ενώ οι ιθύνοντες του ΑΙΑ βλέποντας τα (αισχρο)κέρδη τους να μειώνονται (λόγω του νέου hub στο όρος) προβαίνουν σε μία έρευνα των αλλαγών που θα ήθελε το επιβατικό κοινό, τα αποτελέσματα της οποίας αποκαλύπτουν πως από τον κόσμο λείπει η Ολυμπιακή και το κούκι της Aegean.


ΙΟΥΛΙΟΣ
Ο ψυχρός αεροπορικός πόλεμος είναι γεγονός. Μυστικές διαβουλεύσεις λαμβάνουν χώρα μεταξύ της κυβέρνησης, του ΑΙΑ και των Αράβων(που ακόμα δεν έχουν καταλάβει τι ακριβώς θέλουν να αγοράσουν στη χώρα μας) για τη δημιουργία νέας αεροπορικής εταιρείας μεικτών συμφερόντων. Ο Εφραίμ εν μέσω των ανησυχητικών εξελίξεων συναντιέται αναγκαστικά με την Αλέκα Παπαρήγα σε ουδέτερο έδαφος (Μέκκα), τους εντοπίζουν όμως μισθοφόροι της Qatar Airways και τους φυλακίζουν. Ολόκληρος ο κόσμος παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα τις διαβουλεύσεις για την απελευθέρωση των δύο επιχειρηματιών ενώ η επιβατική κίνηση των 2 εταιρειών παίρνει την κατιούσα.


ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Το κράτος προσπαθώντας να τονώσει την αεροπορική κίνηση παραχωρεί την αποκλειστική εκμετάλλευση των εσωτερικών πτήσεων για 50 χρόνια στη ryanair. Η ryanair θεωρώντας πολύ ακριβό το αεροδρόμιο της Αθήνας ζητά τη δρομολόγηση πτήσεων από το Ελληνικό, το οποίο με προεδρικό διάταγμα ανοίγει ξανά και έτσι η χώρα βρίσκεται με 3 μεγάλα hubs. Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον οι εταιρείες μειώνουν τους ναύλους τους για να προσελκύσουν το κοινό, αυξάνουν όμως τις χρεώσεις ανάλογα με το βάρος των επιβατών, το χρώμα μαλλιών και τον αριθμό ελιών και φακίδων στο σώμα. Στο μεταξύ, οι διαβουλεύσεις για την απελευθέρωση του Εφραίμ και της Παπαρήγα συνεχίζονται και τελικά η χρυσή τομή βρίσκεται με τη συγχώνευση της Theion και Atheon σε μια νέα εταιρεία με την ονομασία Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία, την εποπτεία της οποίας αναλαμβάνει ως αμερόληπτο το κράτος. Ο λαός της χώρας βγαίνει στους δρόμους να πανηγυρίσει τη λύτρωση, ο Πατέστος δικαιώνεται για την κρατική Ολυμπιακή και ο Θου Βου τραβάει τα μαλλιά του.


ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Η νέα Ολυμπιακή κλυδωνίζεται από τις διαφωνίες των σωματείων των δύο συγχωνευμένων εταιρειών. Οι υπάλληλοι προερχόμενοι από την Atheon (πρώην ΟΑ) αρνούνται να δουλέψουν πάνω από 3 ώρες ημερησίως, 2 ώρες ξύσιμο και 2 ώρες κουβέντα ενώ οι υπάλληλοι προερχόμενοι από την Theion(πρώην Aegean) αρνούνται να μη δουλεύουν καθημερινά. Οι απεργίες που ακολουθούν βουλιάζουν το έλλειμα της εταιρείας, η οποία προβαίνει όπως-όπως στην ενοικίαση αεροσκαφών από άγνωστη εταιρεία. Σάλος ξεσπά όταν αποκαλύπτεται πως η άγνωστη εταιρεία είναι σκοπιανών συμφερόντων και επιθυμεί τη συγχώνευση της ΟΑ με την δικιά τους ΜΑΤ. Οι φοιτητές της χώρας βγαίνουν στους δρόμους και καίνε ασύστολα γραφεία αεροπορικών εταιρειών ενώ τα μεσάνυχτα της 29ης Σεπτεμβρίου έχουν φτάσει στα πρόθυρα του 03R με το σύνθημα "έξω οι σκοπιανοί από την ολυμπιακή, κάτω τα χέρια απ τα μεσόγεια". Τα στελέχη του ΑΙΑ τηρούν στάση αναμονής.


ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται. Ένα αεροσκάφος της ryanair με προορισμό την Κάλυμνο εμποδίζεται να απογειωθεί. Ακολουθεί το ίδιο και σε αεροσκάφος της lufthansa. Μόνο η Ολυμπιακή επιτρέπεται να πετάει η οποία λόγω κακοδιαχείρισης δε μπορεί να κερδοφορήσει ούτε τώρα. Η κυβέρνηση σε μία κίνηση αντιμετώπισης της αγανάκτησης του λαού, κλείνει τα λιμάνια και επιβάλλει το αεροπλάνο ως το μοναδικό μέσο μεταφοράς σε μια προσπάθεια να δώσει το φιλί ζωής στο λαβωμένο αερομεταφορέα. Οι Κινέζοι του ΟΛΠ καταθέτουν μήνυση εναντίον του κράτους για διαφυγόντα κέρδη από το κλείσιμο των λιμανιών. Ο Ζακ Μπαρό έχει επιστρέψει στην Κομισιόν και παραπέμπει την Ελλάδα στο Ευρωπαικό Δικαστήριο, αυτή τη φορά για το παράνομο κλείσιμο των λιμανιών.


ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Η κυβέρνηση αρνείται την παραπομπή της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ο πρωθυπουργός μεταβαίνει κρυφά στο Πεκίνο όπου σε μία βραδιά πουλά την Ολυμπιακή στους Κινέζους έναντι 250 δις ευρώ, ποσό το οποίο οι Κινέζοι ζήτησαν και πέτυχαν να καταβάλλουν τμηματικά σε spring rolls, γλυκόξινο χορινό και κοτόπουλο κάρι-κάρι. Τα στελέχη της Ολυμπιακής διοργανώνουν στο διάδρομο 03L (ο 03R επαρκεί για τις κινήσεις του αεροδρομίου) συναυλία διαμαρτυρίας για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα. Μεγάλοι καλλιτέχνες συμμετέχουν, ενώ η Μαντόνα έστειλε τηλεγράφημα συμπαράστασης και πως θα ερχόταν στην Αθήνα μόνο αν υπήρχε απευθείας πτήση της ΟΑ από το LA.


ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Η Lufthansa εκτός από το μισό κόσμο, αγοράζει slots-φιλέτα από την Ολυμπιακή, η Air China μετατρέπει την Αθήνα σε σταθμό-κόμβο, οι Κινέζοι πουλούν τα 4 Α340 της Ολυμπιακής γιατί δεν επιτρέπεται η πολυτυπία στο στόλο και οι εφημερίδες και τα κανάλια οργιάζουν για την κινεζική διοίκηση που "ρήμαξε και κατέστρεψε την μοναδική κερδοφόρο επιχείρηση του ελληνικού κράτους". Η κυβέρνηση εν μέσω του χάους παραιτείται, ο Πατέστος αποφασίζει την ίδρυση πολιτικού κόμματος με τίτλο ΚΟΛΑ (Κόμμα ΟΛυμπιακής Αεροπορίας) και ο Θου Βου αποφασίζει την ίδρυση νέας αεροπορικής εταιρείας με την ονομασία Aegean Airways. Οι Κινέζοι αφού έχουν στραγγίξει τους πόρους της ΟΑ, τη μεταφέρουν στο κράτος, το οποίο επειδή είναι ανύπαρκτο προκηρύσσει αμέσως διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης.


Η παραμονή του 2010 βρίσκει τη χώρα να περιμένει με κομμένη την ανάσα την κυβέρνηση να ανακοινώσει τις προσφορές για τη νέα ΟΑ ενώ ο Θου Βου καραδοκεί μεγαλώνοντας airbus-airbus την εταιρεία του...

Δεν υπάρχουν σχόλια: