24/1/08

αεροπορικός καζαμίας, μέρος γ'

Έβαλε ψύχρα και οι προηγούμενες προβλέψεις με έβαλαν σε σκέψεις. Τις έθεσα υπόψη του προφήτη που ήρθε από το κρύο.

-Καλησπέρα προφήτη Κανγκερλούσιε. Θέλω να μάθω…
για να πάρω και από εκείνον τη γνωστή πλέον, στανταρισμένη κατά το προφητικό ISO απάντηση:
-Άσε, ξέρω. Τι προφήτης είμαι εξάλλου;
Και μέσα σε ένα κλίμα πολικής μυσταγωγίας, βόρεια του Αρκτικού Κύκλου, στο μακρυνό εξωτικό Kangerlussuaq, η Aurora Borealis και τα contrails των υπερατλαντικών κύκλων μίλησαν στους σαμάνους Ίνουιτ, οι οποίοι όπλιζαν το στόμα του προφήτη Κανγκερλούσιου με τις δικές του προβλέψεις για το μέλλον.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Ο Λιακόπουλος αποκαλύπτει έναν από τους λόγους της κακοδαιμονίας που έχει χτυπήσει τις ΟΑ. Πρόκειται για τους Ελ, οι οποίοι λυμαίνονται το κτίριο της Συγγρού, καθώς και τις τάξεις των πληρωμάτων καμπίνας. Ο Λιακόπουλος αποκαλύπτει πως η διάσημη πρώην ιπταμένη των ΟΑ, ΕΛ-ισάβετ Πιταούλη ανήκει στο ξανθό γένος των ΕΛ και είχε εκπαιδευτεί αρχικά ως πλήρωμα καμπίνας των “χανεμπού”, πάνω στα οποία αναγραφόταν με “Δελφικό” Ε το όνομα ΕΛ-ΕΥΘΕΡΙΑ. Η διοίκηση των ΟΑ αποφασίζει την υποχρεωτική συνταξιοδότηση όλων των υπαλλήλων, των οποίων το όνομα αρχίζει από “Ελ “, απαγορεύει στην Έλ-λη Κοκκίνου να επιβιβάζεται στα αεροσκάφη της και ασκεί πιέσεις για μετονομασία του ΕΛ-ΒενιζΕΛος σε KOROPI NORTH.

Στα πλαίσια της 7th freedom, η ΑΙΓΑΙΟΥ, ανακοινώνει την έναρξη πτήσεων από Ελ-σίνκι προς Μπ-Ελ-φαστ


ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Παραδόξως, οι πληρότητες των αεροσκαφών των ΟΑ αρχίζουν να βελτιώνονται. Σε αυτό συντελεί το Πατρινό Καρναβάλι και η έναρξη εποχικών δρομολογίων προς Άραξο με τα Α340. Για πρώτη φορά μετά τον Άγιο Βασίλη του 2004, οι ΟΑ στολίζουν τα ιδιόκτητα 734 και τα ΑΤR με το βασιλιά Καρνάβαλο, ενώ τα Dash παίρνουν livery χαρταετού.

Η Σταρ Αλλάιανς αρχίζει και φλερτάρει έντονα με τις ΟΑ, θεωρώντας πως μετά την επικείμενη ένταξη της Ίτζυπταιρ, οι ΟΑ θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν ιδιαίτερα την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών της Συμμαχίας.

ΜΑΡΤΙΟΣ
Είναι γεγονός! Ο Μάρτης-γδάρτης ήρθε και οι ΟΑ δεν έχουν ακόμη φροντίσει για την αύξηση του μεγέθους του στόλου τους, εν όψει του θερινού προγράμματος. Την ίδια στιγμή σαν κεραυνός πέφτει η είδηση της απόκτησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Λουφτχάνσα από την Ryanair. Η Λουφτχάνσα διαψεύδει το γεγονός, αν και παράλληλα μεταφέρει το σύνολο των πτήσεων της στο Frankfurt Hahn και στο Friedrichshafen. Από τη μείωση των εξόδων της σκοπεύει να αγοράσει τις ΟΑ και να τις ονομάσει GRIECHISCHE LH GmbH.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ:
Κυριολεκτικά στο παραπεντε, η ΟΑ σώζεται από την εξαγορά και εντάσσει wet lease Τουπόλεφ 204 και Ιλιούσιν-96-300. Το τελευταίο, αποτελεί ηχηρό ράπισμα προς τις Κασσάνδρες που κινδυνολογούσαν κάνοντας λόγο για μισθωμένα Α320 της MyAir και 757 της UPS. Τα νέα πληρώματα προέρχονται από τη Βλαδιβοστόκ Άβια και την Κρας Αιρ και οι πτήσεις των επιβατών των ΟΑ αποκτούν νέο ενδιαφέρον. Σε μία κίνηση ΜΑΤ, οι ΟΑ αποφασίζουν πως φτάνει πια με τους Σκανδιναβούς ξανθόψειρες και ξεκινάει τις καθημερινές πτήσεις προς Kangerlussuaq μέσω Κοπεγχάγης.

Η Αλιτάλια μεταφέρει το χαμπ του Μαλπένσα στο Τσιαμπίνο. Το Φιουμιτσίνο παραμένει ως έχει

ΜΑΪΟΣ
Το λιώσιμο των πάγων, το ντοκυμαντέρ της Τσόκλη στη Γροιλανδία και οι νέες πτήσεις των ΟΑ προς τα κει, έχουν σαν αποτέλεσμα τη μαζική μετακίνηση ορδών ελληναράδων προς την Αρκτική. Τα αεροπλάνα της AirGreenland πρασινίζουν από το κακό τους, ενώ οι ΟΑ βάφουν το ένα από τα Ilyushin 96-300 σε μπλε livery με άσπρες βούλες στην ουρά. H CSA χάνει το κερδοφόρο δρομολόγιο της Πράγας, μια και κανένας δεν πετάει πια προς Πράγα. Η Ετζίαν βλέπει τις νέες πληρότητες στο δρομολόγιο της Γροιλανδίας και αποφασίζει αντεπίθεση-φασόν, βγάζοντας Ε-ticket με €39 ανα διαδρομή. Πόλεμος στην Αρκτική, η οποία ποτέ δεν είχε δει τέτοιες τιμες.

Η Iranair ξεκινάει πτήσεις προς Αβάνα με το 747SP της.

Τα χάρτινα εισιτήρια καταργούνται οριστικά. Επόμενος στόχος της ΙΑΤΑ: η παγκόσμια κατάργηση των in-flight περιοδικών.


ΙΟΥΝΙΟΣ
ΣΟΚ! Η AirGreenland παίρνει τα επιδοτούμενα δρομολόγια του Αιγαίου και εφαρμόζει την τιμολογιακή της πολιτική. Κάθε εσωτερική πτήση κοστίζει €200 και είναι non-refundable και non-changeable...
Η Λουφτχάνσα ζητάει επιτακτικά από την Α3 να σταματήσει αμέσως την ανανέωση του στόλου της. Δεν είναι δυνατόν να πετούν οι επιβάτες της Σταρ με την Ίτζυπταιρ και να μπαίνουν μετά σε νέα αεροσκάφη της Α3. Η άρον-άρον επιστροφή του SX-BTO είναι γεγονός.

ΙΟΥΛΙΟΣ
Καταμεσής καλοκαιριού, η ΟΑ αποφασίζει να αναβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες της. Στα πλαίσια αυτής της αναβίωσης και εξύψωσης του μορφωτικού επιπέδου του επιβατικού κοινού, στο εξής θα προσφέρει βιβλία πρώην υπαλλήλων της εταιρίας. Το “10 Χρόνια και 54 ημέρες” της Δήμητρας Λιάνη-Παπανδρέου, και τα “Μία Αεροσυνοδός θυμάται” και “Εγώ, Εσύ, Αυτός, η Άλλη και οι Άλλoι” της Ελισάβετ Πιταούλη γίνονται μπεστ σέλλερς των Αιθέρων. Η Ρούλα Βροχοπούλου βγαίνει μαζί με την Αθήνη Τσούνη στα μεσημεριανάδικα για να ξεφτυλίσουν τις συγγραφείς των αιθέρων.


ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
“Αύγουστε καλέ μου μήνα νά 'σουν δυο φορές το χρόνο” λέει η παροιμία, αν και αυτό που γίνεται είναι απίστευτο: ενώ το σύνολο του προσωπικού των ΟΑ έχει μοιραστεί σε Πιταουλικούς, Βροχοπουλικούς και Λιανο-παπανδρεϊκούς, η κυβέρνηση βρίσκει την ευκαιρία και μετοχοποιεί την ΟΑ. Σε πείσμα όλων των προβλέψεων, το πλειοψηφικό πακέτο δεν καταλήγει ούτε στα χέρια της Βιβάρτια, ούτε της Λουφτχάνζας, αλλά της μπουτανέζικης Druk Air και της νεπαλέζικης Nepal Airlines. Το δρομολόγιο ΠΑΡΙΣΙ-ΠΑΡΟΣ-ΠΑΡΟ είναι πλέον γεγονός! Η εταιρεία ξεκινάει απ' ευθείας πτήσεις από Αθήνα προς Κατμαντού και από εκεί προς Ουλάν Μπατόρ με σλόγκαν το ΚΑΤΜΑΝΤΟΥ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ!

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Ανοίγουν τα σχολεία, οι φοιτητές ετοιμάζονται να πετάξουν προς τις επαρχίες της Γηραιάς Αλβιώνας όταν σαν κεραυνός εν αιθρία πέφτει μία ακολουθία ατυχημάτων που οφείλεται στα υποπόδια των 767 και των κανατών του καφέ των 320 της Μπρίτις Έργουεϊς. Η ΕΕ αποφασίζει την καθήλωση όλων των 767 και 320 των εταιρειών των χωρών-μελών, μέχρι να διαλευκανθεί το μυστήριο. Θριαμβεύτρια και πάλι η ΟΑ που δεν διαθέτει κανέναν από τους ανωτέρω τύπους. Το Λονδίνο είναι πλέον ελληνική υπόθεση. Ο Stelios έχει ήδη αποσυρθεί από την Αθήνα. Η ΙΑΤΑ βραβεύει το LGAV σαν το καλύτερο βαλκανικό αεροδρόμιο με περισσότερες από 23 γέφυρες επιβίβασης και με τουλάχιστον δύο διαδρόμους που διαθέτουν προσανατολισμό 03. H Χόχτιφ πανηγυρίζει ενώ η Tepe Akfen Vienna, λειτουργός του αεροδρομιου Atatürk, κατηγορεί την ΙΑΤΑ για φωτογραφικό διαγωνισμό.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Η Ryanair ανακοινώνει πως προτίθεται να εγκαινιάσει πτήσεις από το hub της Αθήνας (GPA) προς: Παρίσι (CER), Στοκχόλμη(KRN), Ελσίνκι (MHQ), Λονδίνο(NCL), Βαρκελώνη(REU). Οι ελληναράδες αγοράζουν εισιτήρια μη γνωρίζοντας πού βρίσκονται τα αεροδρόμια στα οποία πετάει η Ryanair. Σύντομα, το Χερβούργο της Γαλλίας, η Κιρούνα της Σουηδίας και η Μαρίεχαμν του Αρχιπελάγους Αχβενανμάα στη Φινλανδία γεμίζουν ελληναράδες που ψάχνουν να βρούν τον Πύργο του Άιφελ, τη Γκάμλα Σταν και το Μνημείο του Σιμπέλιους αντίστοιχα...

Η Druk-OA ανοίγει βάση στο Paro και ξεκινάει πτήσεις προς Αυστραλία, Νότιο Αφρική και Άπω Ανατολή με τα Ιλ-96 (τα οποία επέστρεψαν από το εποχικό δρομολόγιο του Kangerlussuaq) καθώς και με τα νέα ΙΛ96 που νοίκιασε από την Cubana, μέχρι να παραλάβει τα 6 787 που περιμένει. Οι μέρες της Έμιρατς και της Κατάρ είναι μετρημένες!

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
To Icarus γίνεται επίσημο πρόγραμμα μιλίων για τη Druk-OA, και της Nepal Airlines. Οι Κυπριακές Αερογραμμές αποφασίζουν να πράξουν το ίδιο, έχοντας πειστεί ότι το μοντέλο συγχώνευσης τύπου ΟΑ θα επιφέρει τη σωτηρία. Έτσι ιδρύεται μία νέα συμμαχία που φέρνει τα πάνω κάτω στη Μέση Ανατολή: H Selam-Shalom-Halloummi έχει μέλη τις Κυπριακές, την Ελ-Αλ, την ΙρανΑιρ και τη ΜΕΑ. Η αεροπορική συμμαχία αναπόφευκτα φέρνει την ειρήνη στη Μέση Ανατολή. Οι πτήσεις Τελ Αβίβ-Τεχεράνη μέσω Λάρνακας είναι εφικτές με εταιρίες χωρών που μέχρι τότε ήταν εχθρικές. Η Selam-Shalom-Halloummi αναζητάει μέλος-έρεισμα στη Νότιο Αμερική, και το βρίσκει στην Conviasa. Όλες οι πτήσεις της Conviasa είναι code-shared με τις CY.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Η Druk-OA ανακηρύσσεται εταιρία της χρονιάς, έχοντας κερδίσει τη μερίδα του λέοντος στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται. Η Έμιρατς βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεωκοπίας, και η Turkish Airlines εξαγοράζεται από την κοινοπραξία Ετζίαν-ΜΙΑΤ Mongolian Airlines. Οι πατατοσαλάτες που μέχρι τότε σερβίρονταν μόνο στις πτήσεις της Α3, φτάνουν πλέον και στην τελευταία τουρκική πόλη που διαθέτει αεροδρόμιο αλλά και τις στέππες της Μογγολίας. Το Sabiha Gökçen γίνεται hub της Ετζίαν Τουρκίας, η οποία βάφει τα ex-THY αεροσκάφη με eurowhite άτρακτο, κόκκινα γλαροπούλια και τίτλους EGE HAVA YOLLARI. To όνειρο της Α3 να πετάξει στην Κωνσταντινούπολη έγινε πραγματικότητα και ο Φραν επιστρέφει στη Ρούλα Βροχοπούλου. Μετά από δημοσκόπηση σε γνωστή μεσημεριανή τηλεοπτική εκπομπή, οι Έλληνες δηλώνουν ότι ήρθε πλέον η ώρα να εγκαινιαστεί και η γραμμή προς τα Τίρανα, η παρουσιάστρια συμφωνεί και η ζωή συνεχίζεται.

Εξακολουθούσε να κάνει κρύο την ώρα που αποχωρούσα από τη σκηνή του προφήτη, ευχαριστώντας θερμά και εκείνον για τις προβλέψεις-προϊόν της δικής του ανώτερης πνευματικής ικανότητας. Αποφάσισα ότι είχε έρθει η ώρα να επιστρέψω. Στο μέλλον...

18/1/08

αεροπορικός καζαμίας, μέρος β'

Οι αναζητήσεις μου δεν περιορίστηκαν εκεί. Κατά βάθος, ήθελα και μια δεύτερη γνώμη.

-Καλησπέρα προφήτη Οβελίκιε. Θέλω να μάθω…
-Άσε, ξέρω, μου είπε. Τι προφήτης είμαι εξάλλου;
Και άρχισε να μου αποκαλύπτει κι εκείνος το μέλλον.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Η χρονιά ξεκινά με την απόπειρα επιθετικής εξαγοράς της Ετζίαν από τη MIG. Όμως οι Άραβες που έστειλε να κάνουν το κονέ κατεβαίνουν σε λάθος στάση του shuttle και εξαγοράζουν κατά λάθος το 19,99999999% της Ολυμπιακής. Ο Αλογοσκούφης, σε μια προσπάθεια να την ξεφορτωθεί εντελώς, περνάει νόμο που απαγορεύει την εξαγορά ποσοστού λιγότερου από το 100% οποιασδήποτε εταιρίας πετάει στην Ελλάδα, έχει έβλημα κύκλους και χρέη πάνω από 2,5 δις ευρώ. Η μετοχή της MIG καταρρέει.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Οι πιλότοι της Αιγαίου εξεγείρονται και απεργούν με βασικό αίτημα την εξομοίωση των ωρών πτήσεώς τους με εκείνες της ΟΑ. Ο Θ. Β. υποχωρεί και ικανοποιεί τα αιτήματά τους με αποτέλεσμα τα αεροσκάφη της να είναι παρκαρισμένα πια σε όλο το αεροδρόμιο και το προσωπικό να περιφέρεται στο lounge πίνοντας όλη την ξεθυμασμένη κόκα-κόλα. Στην ΟΑ κανείς δεν καταλαβαίνει ότι το έτος είναι δίσεκτο και την 29η Φεβρουαρίου εκτελούνται οι πτήσεις της 1ης Μαρτίου. Οι συνδικαλιστές της κατηγορούν τον Θ. Β. για το μπέρδεμα και καλούν τους συναδέλφους τους σε στάση εργασίας.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Πιλότοι των 717 της ΟΑ, οι οποίοι βρίσκονται σε μόνιμες πληρωμένες διακοπές, καταφέρνουν να φωτογραφίσουν τον Ζακ Μπαρό στη Μπόρα-Μπόρα να βουτάει γυμνός στη θάλασσα από το κότερο του Κωστή Χατζιδάκη. Ο Λαζόπουλος παρουσιάζει τις φωτογραφίες στο σόου του με το κεφάλι του Μπαρό στο σώμα του μακάκα και το κεφάλι του Χατζιδάκη στο σώμα του Καρβέλα. Οι φωτό αναδημοσιεύονται στο μπλογκ της Δήμητρας Λιάνη η οποία σχολιάζει "Αυτά δεν θα συνέβαιναν ποτέ αν κάποιοι δεν είχαν προδώσει τον Ανδρέα Παπανδρέου. Επίσης πωλούνται μεζονέτες σε τιμή ευκαιρίας. Τηλέφωνο 69..."

ΜΑΡΤΙΟΣ
Το υπουργείο Οικονομίας αποφασίζει να εκμεταλλευτεί τις αυξημένες μεταφορικές ικανότητες των Α340 που κατέχει και τα χρησιμοποιεί για να μεταφέρει ψηφοφόρους απο το Βατούμι, το Σοχούμι και το Χαλούμι. Οι συνδικαλιστές της ΟΑ υποχρεώνουν τους ομογενείς να ψηφίσουν και στις αρχαιρεσίες της ΟΣΠΑ. Οι υπάλληλοι της Αιγαίου κλείνουν το διάδρομο του Ελ Βεν για τρεις ώρες αλλά δεν το καταλαβαίνει κανείς καθώς δεν έφυγε ούτε ήρθε κανένα αεροσκάφος λόγω μειωμένης κίνησης. Ο Θ. Β. αρχίζει να φορά μαύρα γυαλιά με χοντρό σκελετό. Η MIG τοποθετεί στο ΔΣ της ΟΑ έναν Άραβα με κελεμπία.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις, εξαντλητικό παζάρι και αιματηρή αντιπαράθεση με την ΕΕ, λύνεται επιτέλους το πρόβλημα που επί δεκαετίες ταλάνιζε τον εθνικό μας αερομεταφορέα. Γεμάτοι χαρά οι εργαζόμενοι της ΟΑ βγαίνουν στους τροχοδρόμους πανηγυρίζοντας την τρίμηνη αναβολή των πτήσεων της Ryanair στην Αθήνα. Αμέσως μετά κλείνουν την εταιρία για Πάσχα. Ο Άραβας του ΔΣ συλλαμβάνεται στο αεροδρόμιο ως ύποπτος. Ο Θ. Β. αποκτά γκριζόασπρα μαλλιά και πούρο, αγοράζει ένα νησί και το ονομάζει Αιγόκερω.

ΜΑΪΟΣ
Ο Γιώργος Αλογοσκούφης πουλάει δύο Α340 και αγοράζει από τον Αμπράμοβιτς ένα κότερο που χωράει και τους 27 επιτρόπους της ΕΕ. Με μισή κρουαζιέρα στον Αργοσαρωνικό, πετυχαίνει τη συνέχιση της λειτουργίας της ΟΑ, την έξωση της MIG από τον ΟΤΕ και την εισδοχή της Ινδίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι φιλοξενούμενοι του Μαγγίνα νομιμοποιούνται σε μια νύχτα. Ο Άραβας του ΔΣ μεταφέρεται στο Γκουντανάμο και η ΟΑ ξεκινά απ’ ευθείας πτήσεις με τις φυλακές. Ο Θ. Β. αγοράζει θαλαμηγό και την ονομάζει Χριστίνα.

ΙΟΥΝΙΟΣ
Οι συνδικαλιστές της ΟΑ απαντούν θετικά στην πρόταση του Στέφανου Μάνου και αναλαμβάνουν οι ίδιοι τις τύχες της εταιρίας. Σχηματίζουν διοίκηση και ξεκινούν διαφημιστική καμπάνια η οποία, απαντώντας στο σλόγκαν "Ετζίαν Έρλαϊνς, Πολιτισμός", γεμίζει την Αθήνα με αφίσες "Ολυμπιακές Αερογραμμές. Σταρχιδισμός". Στο μεταξύ έχει μπει το καλοκαίρι και το 75% του προσωπικού λείπει με άδεια. Αντικαθίσταται όμως αμέσως με τα παιδιά, τα ξαδέλφια και τους κουμπάρους του προσωπικού καθώς και με ψηφοφόρους με συστατικές επιστολές της Κατερίνας Παπακώστα. O Άραβας του ΔΣ απολύεται από την ΟΑ και αναλαμβάνει εκπαιδευτής πιλότων στους κρατούμενους. Ο Θ. Β. χωρίζει τη γυναίκα του και παντρεύεται σοπράνο.

ΙΟΥΛΙΟΣ
Η Αιγαίου παραλαμβάνει πέντε Α321 και η ΟΑ (για σπάσιμο) νοικιάζει με wet lease τέσσερα Α330. Ο Θ. Β. αντεπιτίθεται και παραγγέλνει Α340-500 και (για αντίποινα) ο Πατέστος απειλεί να φέρει Α380. Στο airliners.gr δημοσιεύεται trip report του captain jumbo με τίτλο “ATH-FRA-GIG-EZE-SCL-IPC-PPG-PPT-SUV-MFM-BLR-ISB-THR-VOG-PRN-ATH” με τους συνταξιδιώτες του να κάνουν παρόμοια διαδρομή με άλλες εταιρίες και άλλες μέρες και ώρες μόνο και μόνο για να συγκρίνουν τις υπηρεσίες. Επιστρέφουν κατάκοποι, με σύνδρομο οικονομικής θέσης, εγκαταλείπουν το χόμπι και ιδρύουν το σύλλογο “Προσγείωση”.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Το σκάφος των πιλότων των 717 αναποδογυρίζει στον Ινδικό Ωκεανό και ο Μπαρό τους μαζεύει στο κότερο. Οι πιλότοι κρυολογούν, απαιτούν και παίρνουν επίδομα ασθένειας τριπλάσιο του μισθού τους και ο Μπαρό τους κλείνει στο μπαλαούρο μέχρις ότου συνετιστούν και ενδώσουν στις πιέσεις του για κλείσιμο της ΟΑ. Εκείνοι παθαίνουν το σύνδρομο της Στοκχόλμης και παίρνουν έξτρα επίδομα ψυχικών ασθενειών. Τελικά ο Μπαρό τους απιβιβάζει στη Βομβάη όπου όλοι μαζί αγοράζουν έναν πύργο ενός πρώην μαχαραγιά στο Παντζάμπ της Ινδίας και εισπράτουν επίδομα εκτός έδρας. Η ΟΑ εγκαινιάζει απ’ ευθείας γραμμή για να τους μεταφέρει δωρεάν.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Η Virgin Atlantic κάνει επίσημη πρόταση στην τεχνική βάση της ΟΑ να αναλάβει τη συντήρηση των Α380. Η διοίκηση αρνείται γιατί το υπόστεγο έχει μετατραπεί σε συνεργείο και πάρκινγκ των υπαλλήλων. Τελικά δέχονται όταν o Μπράνσον τους λέει ότι τα Α380 του έχουν τζακούζι. Οι συνδικαλιστές διαρρέουν τη φήμη ότι για την ΟΑ ενδιαφέρεται ο σουλτάνος του Μπρουνέι. Φτάνουν οι πρώτοι χειριστές από το Γκουαντανάμο φορώντας T-shirts “TNT Airlines” αλλά λόγω εσωτερικού κανονισμού βγαίνουν αμέσως στη σύνταξη. Η εταιρία αναγκάζεται να κάνει κι άλλες προσλήψεις. Ο Θ. Β. εγκαταλείπει τη σοπράνο και παντρεύεται τη Νάνσι Ρίγκαν.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Το προσωπικό είναι πια τόσο υπεράριθμο που κάθε πτήση απασχολεί 166 άτομα οι οποίοι, ελλείψει χώρου, καταλαμβάνουν όλες τις θέσεις στα 737 αρνούμενοι να μπουν στο κόκπιτ. Τα αεροσκάφη τα πετούν επιβάτες με εμπειρία στο Microsoft Flight Simulator. Οι χειριστές των 717 την έχουν αράξει στο Skyview. Ο Θ. Β. παραλαμβάνει πανευτυχής τα 345 και τα δρομολογεί αμέσως στη γραμμή της Θεσσαλονίκης με το σλόγκαν “Θέλω να πετάξω ψώρα”. Ο Μπράνσον έρχεται να τσεκάρει τα 380 του και πέφτει πάνω σε γύρισμα βιντεο-κλιπ του Βέρτη μέσα στο τζακούζι. Ο Σαμ Τσούι φωτογραφίζει τα πάντα από αερόστατο.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Το κότερο του Μπαρό αράζει στη Ζέα και από μέσα βγαίνουν ο Αλογοσκούφης, ο Λαζόπουλος, ο Μάικ Ο’ Λίρι και η Κάρλα Μπρούνι. Οι φήμες οργιάζουν. “Ο Κοντομηνάς θέλει την Ερ Φρανς” γράφουν τα πρωτοσέλιδα όλων των εφημερίδων ενώ η Απογευματινή προαναγγέλλει αυξήσεις στους απόστρατους και προσλήψεις στο δημόσιο. Η Hola νοικιάζει στην ΟΑ τέσσερα 787 χωρίς κινητήρες τα οποία η ΟΑ δωρίζει στον ΠΟΛΚΕΟΑ για την έκδοση λευκώματος. Ο ΠΟΛΚΕΟΑ τυπώνει σε ιλουστρασιόν χαρτί όλο το airliners.net και πουλάει το λεύκωμα 1500 ευρώ τη σελίδα. Ο Θ. Β. δηλώνει ότι η Αιγαίου είναι ένας κουβάς με σκατά.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Απηυδησμένοι απο την πολυκοσμία (στο Ελ Βεν κατοικούν πια 35.000 υπάλληλοι με τις οικογένειές τους), οι εργαζόμενοι της ΟΑ αποφασίζουν και πετυχαίνουν να πουλήσουν την εταιρία στην Αθηνά Ωνάση. Στις 31 Δεκεμβρίου υπογράφεται η παραχώρησή της σε μια εταιρία με έδρα τον Παναμά η οποία την μεταβιβάζει αμέσως σε μια υπεράκτια της Λιβερίας η οποία την πουλάει πάραυτα στο ελληνικό δημόσιο γιατί στο μεταξύ προκηρύχθηκαν εκλογές. Μέσα στη σύγχυση ο Αλογοσκούφης αγοράζει κατά λάθος και την Ετζίαν και έτσι η Ελλάδα βρίσκεται ξαφνικά με δύο εθνικούς αερομεταφορείς από τους οποίους δεν μπορεί να απολύσει κανέναν. Στο μεταξύ ο Ζακ Μπαρό εγκαταλείπει την πολιτική, γίνεται πρόεδρος στην Αλιτάλια και πετυχαίνει τριπλή συγχώνευση AZ-A3-OA δημιουργώντας τη μεγαλύτερη προβληματική αεροπορική εταιρία του κόσμου. Απαντώντας σε γκάλοπ οι Έλληνες δηλώνουν περήφανοι για το γεγονός και η ζωή συνεχίζεται.

Ολοκλήρωσε και έμεινα ακόμη πιο προβληματισμένος.
-Μα είναι δυνατό να συμβούν αυτά τα πράγματα προφήτη Οβελίκιε; ρώτησα. Έχουμε ήδη 18 Γενάρη!
-Είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμαίοι, μου απάντησε.
-Οι Ρωμιοί εννοείτε.
-Γουατέβερ, αποκρίθηκε και ακούστηκε ένα βαρύγδουπο «Γντουπ»
-Τι ήταν αυτό; απόρρησα
-Έπεσε η δισέλιδη task list μου, μου είπε.

Δεν ήξερα αν μπορούσα να αντέξω κι άλλα οράματα.

Ευχαρίστησα και πάλι θερμά τους προφήτες Τζέρριο και Οβελίκιο για τις προβλέψεις τους που είναι άλλωστε αποτέλεσμα της δικής τους ενόρασης και καταγράφηκαν αποκλειστικά για το μπλογκ τούτο.

Αποχώρησα για να κάνω ένα κρύο μπάνιο και να ξυπνήσω. Οι μελλοντολόγοι μας, πάντως, έχουν χιούμορ, σκεφτόμουν... Είναι κι αυτό ένα στοιχείο πολιτισμού.

17/1/08

αεροπορικός καζαμίας, μέρος α'

-Τι τρέχει; με ρώτησε πρόσφατα ένας φίλος που με είδε προβληματισμένο.
-Άσε, του απάντησα, είμαι πολύ μπερδεμένος.
-Γιατί; με ξαναρώτησε εμφανώς ανήσυχος.
-Μελετάω τον αεροπορικό πολιτισμό και έχω φτάσει σε αδιέξοδο. Δεν μπορώ να καταλήξω που οδεύει η ανθρωπότητα...
-Και γι’ αυτό σκας; μου είπε αμέσως. Θα σε στείλω εγώ σε ένα μέντιουμ δικό μου άνθρωπο να σου τα βρει όλα.

Ομολογώ ότι ήμουν διστακτικός στην αρχή, αλλά οι συνεργάτες του ανθρώπου με το κληρονομικό χάρισμα με διαβεβαίωσαν ότι τα αποτελέσματα ήταν εγγυημένα.

-Καλησπέρα προφήτη Τζέρριε, του είπα. Θέλω να μάθω...
-Άσε, ξέρω, μου είπε. Τι προφήτης είμαι εξάλλου;
Και άρχισε να μου αποκαλύπτει το μέλλον.


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Η Γιάννα αγοράζει τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και τις ξανανοίγει με την ονομασία gianna air. Η νέα εταιρεία ονομάζει τα αεροπλάνα της gianna1, gianna2 κοκ και προσφέρει δωρεάν λίφτινγκ σε κάθε επιβάτη της οικονομικής θέσης. Στη διακεκριμένη έχουν και άλλες εξτρά πιο προσωπικές υπηρεσίες. Οι υπάλληλοι ξεσηκώνονται εναντίον της Γιάννας και νέος απεργιακός κύκλος χτυπά την εταιρεία. Κύριο αίτημα η εταιρεία να ξαναγίνει κρατική. Η γερμανική Λουφτχάνσα αγοράζει τη γαλλική Ερ Φρανς σε μία είδηση βόμβα για τον αεροπορικό χώρο. Το γόητρο των γάλλων θίγεται όταν πολύ γρήγορα τα αεροπλάνα της εταιρείας βάφονται με τον γερανό. Παρατηρούνται ομαδικές αυτοκτονίες στο Σηκουάνα.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Η τιμή του πετρελαίου αγγίζει τα 350 δολάρια το βαρέλι και οι αεροπορικές εταιρείες αυξάνουν τους ναύλους κατά 250% σε μία απέλπιδα κίνηση να παραμείνουν κερδοφόρες. Ο αγγλικός λαός διαμαρτυρόμενος για την κατρακύλα του εθνικού αερομεταφορέα της Μπρίτις Έργουεϊς, ξεσηκώνεται και κατεβαίνει σε κινητοποιήσεις στο αεροδρόμιο Heathrow όπου οι καθυστερήσεις στις πτήσεις φτάνουν τις 62 ώρες. Η gianna air είναι η εταιρεία που καταφέρνει να αναχωρεί πάντα στην ώρα της χάρη στις γνωριμίες της ιδιοκτήτριας. Ο κόσμος αρχίζει να βλέπει με άλλο μάτι τη νέα εταιρεία.

ΜΑΡΤΙΟΣ
Η γερμανική Λουφτχάνσα καταθέτει πρόταση εξαγοράς της Ετζίαν και μετονομασίας της σε Λουφτχάνσα Greece όπως έχει κάνει με τις περισσότερες εταιρείες του κόσμου. Ο Θ. Β. απαντά με ένα μεγαλοπρεπές ΟΧΙ και τότε οι γερμανοί αποφασίζουν να πετάξουν το φτωχό συγγενή από την εποπτεία τους. Η τιμή του πετρελαίου φτάνει τα 450 δολάρια το βαρέλι. Στην Ελλάδα φτάνει η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair στο νέο αεροδρόμιο της Σπιναλόγκας το οποίο φυσικά πουλάει σαν Athens. Οι επιβάτες φτάνουν εκεί με πλοιάρια που αναχωρούν κάθε ώρα από το Φλοίσβο. Οι ναύλοι ξεκινούν από 1 ευρώ και φτάνουν το 1.000.000. Η ορμή των επιβατών είναι τέτοια που παρατηρούνται πνιγμοί κατά την επιβίβασή τους στα πλοιάρια.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Η gianna air ακμάζει στον κόσμο ενώ οι καθυστερήσεις πτήσεων στο Heathrow φτάνουν τις 92 ώρες. Η ελληνική Ετζίαν σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο μερίδιο από τη gianna air και τις απώλειες από την έλλειψη στήριξης της Λουφτχάνσα, καθιερώνει το 12ωρο για τους εργαζομένους και αυξάνει τις θέσεις επιβατών στα νεοσύστατα Airbus A320/A321 σε μία περίεργη και... άβολη διαμόρφωση θέσεων 3-4. Οι καραμελίτσες, τα μαντηλάκια και τα κούκι αποτελούν παρελθόν για την άλλοτε αγαπημένη εταιρεία των Ελλήνων.

ΜΑΙΟΣ
Η γερμανική Λουφτχάνσα έχει αγοράσει το σύνολο των ευρωπαικών αερομεταφορέων. Το σύνολο; Μα όχι, υπάρχουν ακόμα δύο μικρές εταιρείες που αντιστέκονται στον αεροπορικό κατακτητή. Οι ελληνικές Ετζίαν και gianna air. Φήμες διαδίδονται για την εξαγορά της Ετζίαν απο τη gianna air αλλά δεν επιβεβαιώνονται ποτέ. Υπό την απειλή τρομοκρατικού χτυπήματος (και του επεκτατισμού της Λουφτχάνσα) οι αμερικανοί κλείνουν τα σύνορα και κηρύσσουν τη χώρα τους σε αποκλεισμό.

ΙΟΥΝΙΟΣ
Καυτό καλοκαίρι για τις ελληνικές αερομεταφορές. Η easyjet χρεωκοπεί έπειτα από την κατά λάθος πώληση εκατομμυρίων εισιτηρίων των 0 ευρώ μέσω της ιστοσελίδας της. Ο ελληνικός πληθυσμός παθαίνει παράνοια που δε θα πετά πλέον με τα φτηνά εισιτήρια της easyjet και το ελληνικό κράτος στην προσπάθεια του να φέρει την ισορροπία αναθέτει στην εταιρεία υδροπλάνων airsealines την εκτέλεση των πτήσεων της easyjet από αθήνα για λονδίνο, μέσω παξών-βενετίας-δούναβη-ρήνου-σηκουάνα-τάμεση.

ΙΟΥΛΙΟΣ
Η gianna air αρχίζει να κλυδωνίζεται από την πίεση και δωρίζεται στο ελληνικό κράτος το οποίο αρχίζει αμέσως την κακοδιαχείριση προσλαμβάνοντας 3.500.000 νέους υπαλλήλους. Το μερίδιο της Λουφτχάνσα στην παγκόσμια αγορά αγγίζει το 90% ενώ η εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair κλείνει έπειτα από μία εκπομπή του Λαζόπουλου που έθαψε την εταιρεία και που σε θεαματικότητα άγγιξε το 100%.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Η gianna air ανακηρύσσεται ως η πιο αγαπημένη εταιρεία του κόσμου. Στις επόμενες θέσεις ακολουθεί η παγκόσμια Λουφτχάνσα. Η Ετζίαν βρίσκεται στην 16η θέση έπειτα φυσικά από τη Λουφτχάνσα. Οι συνδικαλιστές της gianna air οργιάζουν στα κανάλια ενώ η εταιρεία χτυπιέται σα χταπόδι από την τιμή του πετρελαίου που φτάνει τα 1000 δολάρια το βαρέλι. Καταμεσής του καλοκαιριού απεργούν οι εργαζόμενοι στα ελληνικά duty free και ο κόσμος αρνείται να πετάξει επειδή δεν μπορεί να ψωνίσει. Οι πληρότητες μειώνονται δραματικά.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Η gianna air ανακοινώνει τεράστια ύψη συσσωρευμένων ζημιών και η κυβέρνηση εξαγγέλλει οργανωμένο σχέδιο εξυγίανσης. Η Ετζίαν εξαγοράζεται τελικά από τη Λουφτχάνσα, δε μετονομάζεται αλλά αλλάζει το σήμα από γλάρους σε γερανούς και τη γραμματοσειρά Arial σε Tahoma. Οι βρετανοί αρνούνται την είσοδο σε αεροσκάφη της Λουφτχάνσα και η βασίλισσα αποφασίζει να πουλήσει το κράτος στην Αμερική προκειμένου να εμποδίσει το γερμανικό επεκτατισμό. Η Μπρίτις Έργουεϊς ξαναπετά πάλι στο εσωτερικό της χώρας.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
H gianna air μετονομάζεται σε AirGianna και ξεκινά με μηδενικές ζημίες αλλά μέσα σε μερικές μέρες εμφανίζει συσσωρευμένες ζημιές δισεκατομμυρίων ευρώ. Η ευρωπαϊκή επιτροπή παρεμβαίνει και ζητά από την κυβέρνηση την άμεση ρύθμιση του θέματος της εταιρείας ενώ η γερμανική πλέον Ετζίαν ανακτά την εμπιστοσύνη του κοινού. Το κούκι επιστρέφει ενώ φήμες για την απόλυση εργαζομένων επειδή δεν ήταν παραγωγικοί στο 12ωρο τους δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Οταν η Λουφτχάνσα προσπαθεί να αγοράσει την Air Stalingrad οι Ρώσοι περνάνε στην αντεπίθεση. Η Αεροφλότ εξαγοράζει κατά σειρά τις Λουφτάνσα Ουκρανίας, Μολδαβίας, Λευκορωσίας και Πολωνίας και κινείται απειλητικά προς την Ανατολική Γερμανία. Μετά από αιματηρές μάχες (και ενώ η Αμέρικαν Ερλάινς αγοράζει ότι βρίσκει απο τα δυτικά) καταφέρνει να εξαγοράσει την Ερ Μπερλίν και να κυματίσει τη σημαία της στο Τέμπελχοφ. Η Λουφτχάνσα χωρίζεται σε ζώνες επιρροής των Συμμάχων της Σταρ Αλλάιανς και το Τέγκελ χωρίζεται με τείχος.
Η Γιάννα σε μία κίνηση ΜΑΤ πουλάει (εν αγνοία φυσικά της κυβέρνησης) σε μία βραδιά όλα τα αεροπλάνα της AirGianna και κάνει ένα μεγαλοπρεπές λίφτινγκ το οποίο αποτυγχάνει και τελικά βγάζει μούσι. H Ετζίαν ανοίγει επιτέλους την γραμμή του Κιέβου και της Μόσχας, γεγονός που ερμηνεύεται ως πολιτική κίνηση από την Λουφτχάνσα, η οποία αποσύρει την εμπιστοσύνη της και έτσι και η δεύτερη ελληνική εταιρεία καταρρέει. Η Ελλάδα μένει χωρίς αερομεταφορές. Τα Ναιάς ΙΙ, Σούπερ Ναιάς και Ναιάς Εξπρές επιστρέφουν εκτελώντας το δρομολόγιο Πειραιάς-Ρόδος σε 38 ώρες και 12 λεπτά (αν δε χαλάσουν). O Αγούδημος ζητά και παίρνει άδεια αεροπορικής εταιρίας και δρομολογεί ιπτάμενα δελφίνια (με επιδότηση). Η χώρα ζει σε παροξυσμό.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Η Αεροφλότ ιδρύει την αεροπορική συμμαχία Krepkaya Alliance και πετά σε όλη την Ανατολική Ευρώπη με λόκος. Ο κόσμος ζει τη μεγαλύτερη αεροπορική σύρραξη μεταξύ Αμέρικαν Έρλαϊνς, Λουφτχάνσα και Αεροφλότ.
Η Γιάννα ξυρίζει το μούσι και με μία μεγαλοπρεπή σύμπραξη με την Αγάπη Β. και τον Θ. Β. ιδρύουν ξανά την Ολυμπιακή Αιγαίου. Σύσσωμο το καλλιτεχνικό κοινό στηρίζει τη νέα εταιρεία ενώ η Άννα Βίσση δίνει συναυλίες σε όλες τις πτήσεις φορώντας πάντα μαύρα γυαλιά. Προϊσταμένη πληρώματων αναλαμβάνει η Ρούλα Βροχοπούλου ενώ την οικονομική διεύθυνση η Αθηνά Ωνάση. Η εταιρεία ζει ρετρό στιγμές και επαναφέρει το Concorde σε υπηρεσία με δρομολόγηση στη γραμμή Ρόδο-Καστελόριζο. Ο Ρίτσαρντ Κουέστ του Σι Εν Εν κάνει ειδική εκπομπή τρώγοντας αστακομακαρονάδα στη μπίζνες και κλέβει όλα τα ασημένια σερβίτσια. Η Αθηνά λέει πως έτσι θα ήθελε ο Αριστοτέλης Ωνάσης, η χώρα συμφωνεί και η ζωή συνεχίζεται.

10/1/08

τι είναι αεροπορικός πολιτισμός;

Είναι αυτός που στη χώρα μας περιορίζεται σε τρία στοιχεία: μια ωραία στολή που αναδεικνύει τις κοπέλες και προσελκύει ώριμους επιχειρηματίες, ένα δερμάτινο κάθισμα πλαισιωμένο από πορφυρή κουρτίνα και μία αίσθηση ότι η πτήση θα έχει καλύτερο on-time performance από την αντίστοιχη του ανταγωνιστή (το «ανταγωνιστής» ας μην το πάρουμε και τις μετρητοίς, γιατί προϋποθέτει την ύπαρξη κανονικού ανταγωνισμού). Και όλα αυτά με το φθηνότερο δυνατό ναύλο που όλα τα συγχωρεί και όλα τα απαλύνει. Και τα όχι και τόσο νέα αεροσκάφη και τη μέτρια ποιότητα του catering και την απομάκρυνση από την ενιαία προσφορά ποιοτικού προϊόντος ανεξαρτήτως πτήσης.

Και όταν αυτά τα κάνει η εταιρία που ουσιαστικά είναι ο leader στη διαμόρφωση του προσφερόμενου προϊόντος στην Ελληνική αγορά, σκεφτείτε τι γίνεται στον άμεσο αντίπαλο. Ο οποίος το μόνο που ουσιαστικά παρέχει είναι χαρακτήρα. Γιατί αυτό είναι το μόνο για το οποίο δεν μπορεί να κατηγορήσει κανείς τους έξι κύκλους: ότι δηλαδή δεν έχουν προσωπικότητα. Έχουν και παραέχουν! Μόνο που κάποιες φορές μετά από μια πτήση, μένω έκπληκτος από το πόσο αυτή είναι διχασμένη.

Ο Έλληνας, όμως, αυτό συνήθως το συγχωρεί. Ίσως να του αρέσει αυτή η ιντριγκαδόρικη αγωνία για το τι θα αντιμετωπίσει σήμερα στην πτήση ("θα λειτουργήσουν οι οθόνες στις 10 ώρες μέχρι την Αμερική;", "θα ελέγξουν την καμπίνα πριν την απογείωση;" κλπ), η οποία δίνει μια αίσθηση τηλεπαιχνιδιού στο όλο ταξίδι. Άλλοτε, πάλι, συγχωρεί στο όνομα του ιδρυτή, που ικανοποίησε το βαθύ ελληνικό απωθημένο μας για διεθνή καριέρα Και τις υπόλοιπες φορές, ο επιβάτης απλώς σκέφτεται “τουλάχιστον πετάμε με ασφάλεια”, μέχρι να μπει σε ένα όμορφο και retro μεν, φλογοβόλο δε, Tristar και δει τη ζωή (του Ωνάση) να περνάει μπροστά από τα μάτια του ωσάν ταινία.

Ε, τι άλλο καλύτερο IFE να ζητήσει κανείς πια;

6/1/08

Ιανουάριος: μήνας αεροπορικού πολιτισμού


Υπάρχουν κάποια σημεία στην ιστορία και παράδοση του κόσμου μας που παραμένουν μυστηριωδώς ανεξήγητα. Όπως η εμφάνιση του λαού μας. Φήμες λένε ότι ο Κύριος ημών την όγδοη μέρα της Δημιουργίας είδε ότι ο άνθρωπος δε θα μπορούσε να είναι το ανώτερο ον του κόσμου που σοφά εποίησε κι έτσι αποφάσισε να κάνει τους Έλληνες. Σκοπός τους θα ήταν να δείξουν στα υπόλοιπα όντα τι θα πει πολιτισμός. Η ιστορία αυτή δεν έγινε ποτέ ευρέως γνωστή, γιατί αυτό θα αποτελούσε μεγάλη αδικία σε βάρος των υπολοίπων συνανθρώπων μας. «Συν-», τρόπος του λέγειν δηλαδή.

Κάπως έτσι εξηγείται το γεγονός ότι όταν οι άλλοι σκαρφάλωναν στα δέντρα και πολεμούσαν τους δεινόσαυρους με χουρμάδες και καρύδες, εμείς φτιάχναμε ποιητικά έπη με αξία αιώνια. Επίσης, έτσι εξηγείται το γεγονός ότι είμαστε ο επιούσιος λαός που έχει όλα τα καλά, άσχετο αν οι άλλοι συνωμοτούν εναντίον μας απλώς γιατί είναι βάρβαροι και δεν το γνωρίζουν. Ωστόσο, η μη αποκάλυψη αυτής της αλήθειας μάς δημιούργησε στην πορεία μια τάση μειονεξίας και εσωστρέφειας, γι’ αυτό και αρχίσαμε να τσακωνόμαστε μεταξύ μας, κάτι που έκτοτε δε σταματήσαμε να κάνουμε ποτέ. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία...

1999 χρόνια μετά την ενσάρκωση του Λόγου του Κυρίου, στον τόπο που γέννησε το Δυτικό Κόσμο έγινε η ενσάρκωση (ή ίσως καλύτερα η εν-Avro-ση) του Λόγου των Αρχαίων Προγόνων μας. Ήρθε ο Πολιτισμός.

Οι συνθήκες το επέτρεπαν. Η Ολυμπιακή ήταν από καιρό μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, η Cronus ήθελε να γίνει ΟΑ στη θέση της ΟΑ και τίποτε άλλο περισσότερο ή λιγότερο, η δε Air Greece ήθελε να κάνει το ίδιο, αλλά μόνο στην Κρήτη. Μετά κατάλαβε ότι αν δεν πατήσεις πόδι στην Πόλη (την Αθήνα δηλαδή), προκοπή δεν κάνεις.

Ας μη γελιόμαστε. Η Aegean προσέφερε όντως ένα προϊόν ασυγκρίτως πολιτισμένο και είχε κάθε δικαίωμα να το διαφημίζει ως τέτοιο. Καινούργια αεροσκάφη, όμορφες καμπίνες, φρέσκο προσωπικό και -κυρίως αυτό- δικαιολογημένα καλό on-time performance ήταν έννοιες που ο αεροπορικός μας μικρόκοσμος είχε καιρό να ακούσει.

Στην πορεία μάθαμε και στην Ελλάδα να απαιτούμε πολιτισμένες μετακινήσεις και στα αεροπορικά μας ταξίδια. Στην πορεία, επίσης, καταλάβαμε ότι αυτό δεν είναι μια μονοσήμαντη έννοια. Περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα, όπως έχω ξαναγράψει. Ή και σπανακόπιτα ή και σουβλάκι χοιρινό ή και καλό seat pitch αν αυτό προτιμάτε. Όλα αυτά μαζί με πολλά άλλα συνθέτουν τα στοιχεία του σύγχρονου αεροπορικού πολιτισμού, τον οποίο και ψάχνουμε αυτόν το μήνα στο blog.


Υ.Γ.1 Σεβόμενος απολύτως την αρχή της ανεξιθρησκείας, δηλώνω υπευθύνως ότι όποιος το προτιμά, μπορεί στη θέση του «Κύριος» να γράψει «Δαρβίνος».

Υ.Γ.2 Δέχτηκα πρόσφατα την ωραιότατη πρόταση ο Ιανουάριος να περιλαμβάνει τον Αεροπορικό Καζαμία της νέας χρονιάς. Αλλά επειδή έχω καιρό να συμβουλευτώ την εσωτερική μου Πυθία για το θέμα, σας καλώ να γίνετε οι νέοι αεροπορικοί guru και να διακινδυνέψετε τις αεροπορικές σας προβλέψεις για το 2008. Οι...προφητείες θα συγκεντρωθούν όλες και θα παρουσιαστούν σε ειδική ενότητα σύντομα. Ευχαριστώ.