18/1/08

αεροπορικός καζαμίας, μέρος β'

Οι αναζητήσεις μου δεν περιορίστηκαν εκεί. Κατά βάθος, ήθελα και μια δεύτερη γνώμη.

-Καλησπέρα προφήτη Οβελίκιε. Θέλω να μάθω…
-Άσε, ξέρω, μου είπε. Τι προφήτης είμαι εξάλλου;
Και άρχισε να μου αποκαλύπτει κι εκείνος το μέλλον.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Η χρονιά ξεκινά με την απόπειρα επιθετικής εξαγοράς της Ετζίαν από τη MIG. Όμως οι Άραβες που έστειλε να κάνουν το κονέ κατεβαίνουν σε λάθος στάση του shuttle και εξαγοράζουν κατά λάθος το 19,99999999% της Ολυμπιακής. Ο Αλογοσκούφης, σε μια προσπάθεια να την ξεφορτωθεί εντελώς, περνάει νόμο που απαγορεύει την εξαγορά ποσοστού λιγότερου από το 100% οποιασδήποτε εταιρίας πετάει στην Ελλάδα, έχει έβλημα κύκλους και χρέη πάνω από 2,5 δις ευρώ. Η μετοχή της MIG καταρρέει.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Οι πιλότοι της Αιγαίου εξεγείρονται και απεργούν με βασικό αίτημα την εξομοίωση των ωρών πτήσεώς τους με εκείνες της ΟΑ. Ο Θ. Β. υποχωρεί και ικανοποιεί τα αιτήματά τους με αποτέλεσμα τα αεροσκάφη της να είναι παρκαρισμένα πια σε όλο το αεροδρόμιο και το προσωπικό να περιφέρεται στο lounge πίνοντας όλη την ξεθυμασμένη κόκα-κόλα. Στην ΟΑ κανείς δεν καταλαβαίνει ότι το έτος είναι δίσεκτο και την 29η Φεβρουαρίου εκτελούνται οι πτήσεις της 1ης Μαρτίου. Οι συνδικαλιστές της κατηγορούν τον Θ. Β. για το μπέρδεμα και καλούν τους συναδέλφους τους σε στάση εργασίας.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Πιλότοι των 717 της ΟΑ, οι οποίοι βρίσκονται σε μόνιμες πληρωμένες διακοπές, καταφέρνουν να φωτογραφίσουν τον Ζακ Μπαρό στη Μπόρα-Μπόρα να βουτάει γυμνός στη θάλασσα από το κότερο του Κωστή Χατζιδάκη. Ο Λαζόπουλος παρουσιάζει τις φωτογραφίες στο σόου του με το κεφάλι του Μπαρό στο σώμα του μακάκα και το κεφάλι του Χατζιδάκη στο σώμα του Καρβέλα. Οι φωτό αναδημοσιεύονται στο μπλογκ της Δήμητρας Λιάνη η οποία σχολιάζει "Αυτά δεν θα συνέβαιναν ποτέ αν κάποιοι δεν είχαν προδώσει τον Ανδρέα Παπανδρέου. Επίσης πωλούνται μεζονέτες σε τιμή ευκαιρίας. Τηλέφωνο 69..."

ΜΑΡΤΙΟΣ
Το υπουργείο Οικονομίας αποφασίζει να εκμεταλλευτεί τις αυξημένες μεταφορικές ικανότητες των Α340 που κατέχει και τα χρησιμοποιεί για να μεταφέρει ψηφοφόρους απο το Βατούμι, το Σοχούμι και το Χαλούμι. Οι συνδικαλιστές της ΟΑ υποχρεώνουν τους ομογενείς να ψηφίσουν και στις αρχαιρεσίες της ΟΣΠΑ. Οι υπάλληλοι της Αιγαίου κλείνουν το διάδρομο του Ελ Βεν για τρεις ώρες αλλά δεν το καταλαβαίνει κανείς καθώς δεν έφυγε ούτε ήρθε κανένα αεροσκάφος λόγω μειωμένης κίνησης. Ο Θ. Β. αρχίζει να φορά μαύρα γυαλιά με χοντρό σκελετό. Η MIG τοποθετεί στο ΔΣ της ΟΑ έναν Άραβα με κελεμπία.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις, εξαντλητικό παζάρι και αιματηρή αντιπαράθεση με την ΕΕ, λύνεται επιτέλους το πρόβλημα που επί δεκαετίες ταλάνιζε τον εθνικό μας αερομεταφορέα. Γεμάτοι χαρά οι εργαζόμενοι της ΟΑ βγαίνουν στους τροχοδρόμους πανηγυρίζοντας την τρίμηνη αναβολή των πτήσεων της Ryanair στην Αθήνα. Αμέσως μετά κλείνουν την εταιρία για Πάσχα. Ο Άραβας του ΔΣ συλλαμβάνεται στο αεροδρόμιο ως ύποπτος. Ο Θ. Β. αποκτά γκριζόασπρα μαλλιά και πούρο, αγοράζει ένα νησί και το ονομάζει Αιγόκερω.

ΜΑΪΟΣ
Ο Γιώργος Αλογοσκούφης πουλάει δύο Α340 και αγοράζει από τον Αμπράμοβιτς ένα κότερο που χωράει και τους 27 επιτρόπους της ΕΕ. Με μισή κρουαζιέρα στον Αργοσαρωνικό, πετυχαίνει τη συνέχιση της λειτουργίας της ΟΑ, την έξωση της MIG από τον ΟΤΕ και την εισδοχή της Ινδίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι φιλοξενούμενοι του Μαγγίνα νομιμοποιούνται σε μια νύχτα. Ο Άραβας του ΔΣ μεταφέρεται στο Γκουντανάμο και η ΟΑ ξεκινά απ’ ευθείας πτήσεις με τις φυλακές. Ο Θ. Β. αγοράζει θαλαμηγό και την ονομάζει Χριστίνα.

ΙΟΥΝΙΟΣ
Οι συνδικαλιστές της ΟΑ απαντούν θετικά στην πρόταση του Στέφανου Μάνου και αναλαμβάνουν οι ίδιοι τις τύχες της εταιρίας. Σχηματίζουν διοίκηση και ξεκινούν διαφημιστική καμπάνια η οποία, απαντώντας στο σλόγκαν "Ετζίαν Έρλαϊνς, Πολιτισμός", γεμίζει την Αθήνα με αφίσες "Ολυμπιακές Αερογραμμές. Σταρχιδισμός". Στο μεταξύ έχει μπει το καλοκαίρι και το 75% του προσωπικού λείπει με άδεια. Αντικαθίσταται όμως αμέσως με τα παιδιά, τα ξαδέλφια και τους κουμπάρους του προσωπικού καθώς και με ψηφοφόρους με συστατικές επιστολές της Κατερίνας Παπακώστα. O Άραβας του ΔΣ απολύεται από την ΟΑ και αναλαμβάνει εκπαιδευτής πιλότων στους κρατούμενους. Ο Θ. Β. χωρίζει τη γυναίκα του και παντρεύεται σοπράνο.

ΙΟΥΛΙΟΣ
Η Αιγαίου παραλαμβάνει πέντε Α321 και η ΟΑ (για σπάσιμο) νοικιάζει με wet lease τέσσερα Α330. Ο Θ. Β. αντεπιτίθεται και παραγγέλνει Α340-500 και (για αντίποινα) ο Πατέστος απειλεί να φέρει Α380. Στο airliners.gr δημοσιεύεται trip report του captain jumbo με τίτλο “ATH-FRA-GIG-EZE-SCL-IPC-PPG-PPT-SUV-MFM-BLR-ISB-THR-VOG-PRN-ATH” με τους συνταξιδιώτες του να κάνουν παρόμοια διαδρομή με άλλες εταιρίες και άλλες μέρες και ώρες μόνο και μόνο για να συγκρίνουν τις υπηρεσίες. Επιστρέφουν κατάκοποι, με σύνδρομο οικονομικής θέσης, εγκαταλείπουν το χόμπι και ιδρύουν το σύλλογο “Προσγείωση”.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Το σκάφος των πιλότων των 717 αναποδογυρίζει στον Ινδικό Ωκεανό και ο Μπαρό τους μαζεύει στο κότερο. Οι πιλότοι κρυολογούν, απαιτούν και παίρνουν επίδομα ασθένειας τριπλάσιο του μισθού τους και ο Μπαρό τους κλείνει στο μπαλαούρο μέχρις ότου συνετιστούν και ενδώσουν στις πιέσεις του για κλείσιμο της ΟΑ. Εκείνοι παθαίνουν το σύνδρομο της Στοκχόλμης και παίρνουν έξτρα επίδομα ψυχικών ασθενειών. Τελικά ο Μπαρό τους απιβιβάζει στη Βομβάη όπου όλοι μαζί αγοράζουν έναν πύργο ενός πρώην μαχαραγιά στο Παντζάμπ της Ινδίας και εισπράτουν επίδομα εκτός έδρας. Η ΟΑ εγκαινιάζει απ’ ευθείας γραμμή για να τους μεταφέρει δωρεάν.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Η Virgin Atlantic κάνει επίσημη πρόταση στην τεχνική βάση της ΟΑ να αναλάβει τη συντήρηση των Α380. Η διοίκηση αρνείται γιατί το υπόστεγο έχει μετατραπεί σε συνεργείο και πάρκινγκ των υπαλλήλων. Τελικά δέχονται όταν o Μπράνσον τους λέει ότι τα Α380 του έχουν τζακούζι. Οι συνδικαλιστές διαρρέουν τη φήμη ότι για την ΟΑ ενδιαφέρεται ο σουλτάνος του Μπρουνέι. Φτάνουν οι πρώτοι χειριστές από το Γκουαντανάμο φορώντας T-shirts “TNT Airlines” αλλά λόγω εσωτερικού κανονισμού βγαίνουν αμέσως στη σύνταξη. Η εταιρία αναγκάζεται να κάνει κι άλλες προσλήψεις. Ο Θ. Β. εγκαταλείπει τη σοπράνο και παντρεύεται τη Νάνσι Ρίγκαν.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Το προσωπικό είναι πια τόσο υπεράριθμο που κάθε πτήση απασχολεί 166 άτομα οι οποίοι, ελλείψει χώρου, καταλαμβάνουν όλες τις θέσεις στα 737 αρνούμενοι να μπουν στο κόκπιτ. Τα αεροσκάφη τα πετούν επιβάτες με εμπειρία στο Microsoft Flight Simulator. Οι χειριστές των 717 την έχουν αράξει στο Skyview. Ο Θ. Β. παραλαμβάνει πανευτυχής τα 345 και τα δρομολογεί αμέσως στη γραμμή της Θεσσαλονίκης με το σλόγκαν “Θέλω να πετάξω ψώρα”. Ο Μπράνσον έρχεται να τσεκάρει τα 380 του και πέφτει πάνω σε γύρισμα βιντεο-κλιπ του Βέρτη μέσα στο τζακούζι. Ο Σαμ Τσούι φωτογραφίζει τα πάντα από αερόστατο.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Το κότερο του Μπαρό αράζει στη Ζέα και από μέσα βγαίνουν ο Αλογοσκούφης, ο Λαζόπουλος, ο Μάικ Ο’ Λίρι και η Κάρλα Μπρούνι. Οι φήμες οργιάζουν. “Ο Κοντομηνάς θέλει την Ερ Φρανς” γράφουν τα πρωτοσέλιδα όλων των εφημερίδων ενώ η Απογευματινή προαναγγέλλει αυξήσεις στους απόστρατους και προσλήψεις στο δημόσιο. Η Hola νοικιάζει στην ΟΑ τέσσερα 787 χωρίς κινητήρες τα οποία η ΟΑ δωρίζει στον ΠΟΛΚΕΟΑ για την έκδοση λευκώματος. Ο ΠΟΛΚΕΟΑ τυπώνει σε ιλουστρασιόν χαρτί όλο το airliners.net και πουλάει το λεύκωμα 1500 ευρώ τη σελίδα. Ο Θ. Β. δηλώνει ότι η Αιγαίου είναι ένας κουβάς με σκατά.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Απηυδησμένοι απο την πολυκοσμία (στο Ελ Βεν κατοικούν πια 35.000 υπάλληλοι με τις οικογένειές τους), οι εργαζόμενοι της ΟΑ αποφασίζουν και πετυχαίνουν να πουλήσουν την εταιρία στην Αθηνά Ωνάση. Στις 31 Δεκεμβρίου υπογράφεται η παραχώρησή της σε μια εταιρία με έδρα τον Παναμά η οποία την μεταβιβάζει αμέσως σε μια υπεράκτια της Λιβερίας η οποία την πουλάει πάραυτα στο ελληνικό δημόσιο γιατί στο μεταξύ προκηρύχθηκαν εκλογές. Μέσα στη σύγχυση ο Αλογοσκούφης αγοράζει κατά λάθος και την Ετζίαν και έτσι η Ελλάδα βρίσκεται ξαφνικά με δύο εθνικούς αερομεταφορείς από τους οποίους δεν μπορεί να απολύσει κανέναν. Στο μεταξύ ο Ζακ Μπαρό εγκαταλείπει την πολιτική, γίνεται πρόεδρος στην Αλιτάλια και πετυχαίνει τριπλή συγχώνευση AZ-A3-OA δημιουργώντας τη μεγαλύτερη προβληματική αεροπορική εταιρία του κόσμου. Απαντώντας σε γκάλοπ οι Έλληνες δηλώνουν περήφανοι για το γεγονός και η ζωή συνεχίζεται.

Ολοκλήρωσε και έμεινα ακόμη πιο προβληματισμένος.
-Μα είναι δυνατό να συμβούν αυτά τα πράγματα προφήτη Οβελίκιε; ρώτησα. Έχουμε ήδη 18 Γενάρη!
-Είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμαίοι, μου απάντησε.
-Οι Ρωμιοί εννοείτε.
-Γουατέβερ, αποκρίθηκε και ακούστηκε ένα βαρύγδουπο «Γντουπ»
-Τι ήταν αυτό; απόρρησα
-Έπεσε η δισέλιδη task list μου, μου είπε.

Δεν ήξερα αν μπορούσα να αντέξω κι άλλα οράματα.

Ευχαρίστησα και πάλι θερμά τους προφήτες Τζέρριο και Οβελίκιο για τις προβλέψεις τους που είναι άλλωστε αποτέλεσμα της δικής τους ενόρασης και καταγράφηκαν αποκλειστικά για το μπλογκ τούτο.

Αποχώρησα για να κάνω ένα κρύο μπάνιο και να ξυπνήσω. Οι μελλοντολόγοι μας, πάντως, έχουν χιούμορ, σκεφτόμουν... Είναι κι αυτό ένα στοιχείο πολιτισμού.

1 σχόλιο:

captain είπε...

θα αφήσω ασχολίαστο το σχέδιο πτήσεων στο οποίο αναφέρθηκε ο προφήτης. Μέι δε φόρς μπι γουι8 ολ.. ;-)