
Και τι έγινε; Μήπως σταμάτησε να πετάει; Μήπως άφησε εκατομμύρια επιβάτες με το εισιτήριο στο χέρι; Μήπως απολύθηκε κανείς; Όχι όχι όχι.
Η Αλιτάλια απλώς κήρυξε πτώχευση την Παρασκευή 29/8/2008, αφού έκλεισαν για το Σαββατοκύριακο τα γραφεία, τα Χρηματιστήρια και οι δουλειές της εβδομάδας γενικώς. Κανονικά, αυτή θα ήταν η αεροπορική είδηση της χρονιάς! Αλλά δεν είναι.
Άλλωστε, η ζωή συνεχίστηκε για όλους κανονικά. Μια ματιά στο www.alitalia.com ή στις πληροφορίες αφίξεων/αναχωρήσεων οποιουδήποτε αεροδρομίου-προορισμού της αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Η εταιρία πετάει κανονικότατα. Δεν τίθεται θέμα. Ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Αλλά υπάρχει σχέδιο. Το σχέδιο «Φοίνικας»! Βάσει του οποίου η Αλιτάλια θα αναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες της, ωσάν το μυθικό πουλί. Και για να αναγεννηθεί, πρέπει πρώτα να πεθάνει. Εικονικά δηλαδή, γιατί εδώ είναι Μεσόγειος και σαν κλείσει η αεροπορική κλείνει τον κύκλο της και η -εκάστοτε- κυβέρνηση. Έτσι πιστεύεται τουλάχιστον.
Ο «Φοίνικας», που λέτε, περιλαμβάνει πρόνοιες για όλα. Δεκαέξι μεγάλα τζάκια της Ιταλίας (μεταξύ τους οι Μπένεττον, οι συνεχιστές της Πιάτζιο κλπ) θα βάλουν γύρω στο ένα δις ευρώ (όσο περίπου και το συσσωρευμένο χρέος της εταιρίας) για να τη βγάλουν από το βούρκο της αεροπορικής ακολασίας. Συγχρόνως, θα γίνει συγχώνευση με την ανταγωνίστρια Air One (το ιταλικό ανάλογο της Ετζίαν, δηλαδή) και πάντα σε σύμπραξη με μεγάλο ευρωπαϊκό όνομα από το χώρο των αιθέρων. Οι Air France-KLM και Lufthansa ήδη σφάζονται.
Και γιατί σφάζονται; Για τη Χαλιτάλια με το καταπληκτικό in-flight service; Για την Alitaria των μυριάδων χαμένων αποσκευών; Ή για την Απλυτάλια που χάνει ημερησίως γύρω στα 1-2 εκατ. ευρώ;
Όχι βέβαια. Σφάζονται για μια καλού μεγέθους εταιρία που έχει τη βάση της στην Ιταλία. Η οποία έχει υγιή και ανεπτυγμένο βιομηχανικά βορρά. Και, άρα, έχει business traffic που γεμίζει σταθερά τις μπροστινές θέσεις στα 150 περίπου αεροπλάνα του μεγαλύτερου αερομεταφορέα της.
Μεγάλος θησαυρός αυτός και μάλιστα στην καρδιά της Ευρώπης. Και στην εποχή των μεγάλων συγχωνεύσεων που είναι ήδη εδώ, τέτοιες παραμέτρους κανείς δε θέλει να τις παραβλέπει.
Υ.Γ. Χαλιτάλια, Alitaria & Απλυτάλια are registered trademarks των γραφόντων στην ενότητα "trip reports" του airliners.gr. Σίγουρα, θα έχουν τους λόγους τους...
2 σχόλια:
File George, mia xara ta les oson afora thn oikonomikh eksygiansh ths Alitalia k to giati yparxei sfagh metaksy Lufthansa k Air France. Pistevw omws oti yparxei ena sfalma sto "oute gata oute zhmia" pou parousiazeis.
Sygkekrimena, den eimai sigouros oti ta pragmata einai toso rodina gia to ergatiko dynamiko ths etairias. Den yparxei periptwsh na mhn apolythoun atoma mesa se tetoio plano, eidika otan milame gia th sygxwneush Alitalia-Air One. Sigoura, tha prepei n apolythoun kamposoi kai apo th mia kai apo thn allh meria. Hdh kapoioi analytes milane gia 5000-7000 anthrwpous pou tha meinoun xwris douleia.
Mporei loipon gia thn Alitalia kai tous epivates na isxyei to oute gata oute zhmia, omws h zwh den tha synexistei gia olous kanonika.
An thymamai kala, kai diorthwse me an kanw lathos, oi arxikes synomilies me thn Air France navaghsan en meri logw twn syndikatwn. Yparxei periptwsh na ginei kamia stravh pali?
Έτσι είναι. Το "ούτε γάτα ούτε ζημιά" πήγαινε στο πώς παρουσιάζεται η όλη ιστορία. Στα μουλωχτά δηλαδή. Δεν πήγαινε στην κατάσταση με τους εργαζόμενους της ΑΖ. Όντως, οι εκτιμήσεις μιλούν για 5000 απολύσεις.
Πριν την..."πτώχευση", βέβαια, το σχέδιο ήταν να αναλάβει η Air France-KLM, η οποία είχε συμφωνήσει να μη διώξει πάνω από 2500 άτομα. Απλώς στις εκλογές που ακολούθησαν παίχτηκε το παιχνίδι "εμείς δεν ξεπουλάμε την Αλιτάλια στους ξένους" κλπ κλπ, με αποτέλεσμα εκείνο το σχέδιο να ναυαγήσει.
Δημοσίευση σχολίου