
Στα μάτια του κόσμου η ΟΑ είναι μια ασφαλής εταιρία. Γι’ αυτό και σε δημοσκόπηση πριν λίγα χρόνια σχετικά με το μέλλον της η πλειοψηφία της κοινής γνώμης στην Ελλάδα εκφράστηκε κατά του κλεισίματός της. Κατά βάθος, ο κόσμος θέλει να αισθάνεται ότι μπορεί να πετάξει με ασφάλεια, ανεξάρτητα αν όντως χρησιμοποιεί αεροπλάνο στις μετακινήσεις του ή όχι. Και στη σκέψη μιας πιθανής αεροπορικής καταστροφής συγχωρεί πολλά. Άλλωστε, ρωτήθηκε η κοινή γνώμη στο σύνολό της και όχι μόνο όσοι πετούν.
Όμως η εικόνα της ΟΑ έχει δεχθεί πολλά πλήγματα τα τελευταία χρόνια. Δεν υπάρχει εβδομάδα που να μην εμφανιστεί ένα άρθρο για την εταιρία στον τύπο. Και φυσικά δεν πρόκειται για κολακευτικό άρθρο. Στα ελλείμματα και τα χρέη προστέθηκαν τελευταία και οι ειδήσεις για τα κακοσυντηρημένα νοικιάρικα 737, χωρίς τα οποία το πρόγραμμα της εταιρίας θα είχε τιναχτεί προ πολλού στον αέρα.
Όλα βγαίνουν στον τύπο. Όλα. Από το πόσο μέσα μπαίνει η ΟΑ κάθε φορά που πετάει στο Λονδίνο, μέχρι το πόσο φθαρμένα βρέθηκαν τα συρματόσχοινα του νεοφερμένου SX-BLD, πόσο πληρώνει για το ενοίκιο του κάθε αεροσκάφους, ποια δρομολόγια είναι τα πιο κερδοφόρα, ποιο αεροσκάφος βρέθηκε με ρωγμές και ποιο χωρίς πιστοποιημένες επισκευές.
Σε αυτόν τον άτυπο πόλεμο διαρροής πληροφοριών όλοι προσπαθούν να κερδίσουν μια θέση στρατηγικής υπεροχής εν όψει της τελικής μάχης, που θα κρίνει και το μέλλον της εταιρίας. Οι πλευρές που θα αντιπαραταχθούν προσπαθούν να στήσουν τα στρατόπεδά τους στο καταλληλότερο σημείο και να κατοχυρώσουν τις καλύτερες θέσεις. Και η καθεμιά παίζει με τα ένστικτα της κοινής γνώμης: το ένστικτο της οικονομικής η μεν και το ένστικτο της σωματικής επιβίωσης η δε.
Και η δεύτερη θέση στην ελληνική αεροπορική αγορά είναι ήδη γεγονός...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου