17/1/08

αεροπορικός καζαμίας, μέρος α'

-Τι τρέχει; με ρώτησε πρόσφατα ένας φίλος που με είδε προβληματισμένο.
-Άσε, του απάντησα, είμαι πολύ μπερδεμένος.
-Γιατί; με ξαναρώτησε εμφανώς ανήσυχος.
-Μελετάω τον αεροπορικό πολιτισμό και έχω φτάσει σε αδιέξοδο. Δεν μπορώ να καταλήξω που οδεύει η ανθρωπότητα...
-Και γι’ αυτό σκας; μου είπε αμέσως. Θα σε στείλω εγώ σε ένα μέντιουμ δικό μου άνθρωπο να σου τα βρει όλα.

Ομολογώ ότι ήμουν διστακτικός στην αρχή, αλλά οι συνεργάτες του ανθρώπου με το κληρονομικό χάρισμα με διαβεβαίωσαν ότι τα αποτελέσματα ήταν εγγυημένα.

-Καλησπέρα προφήτη Τζέρριε, του είπα. Θέλω να μάθω...
-Άσε, ξέρω, μου είπε. Τι προφήτης είμαι εξάλλου;
Και άρχισε να μου αποκαλύπτει το μέλλον.


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Η Γιάννα αγοράζει τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και τις ξανανοίγει με την ονομασία gianna air. Η νέα εταιρεία ονομάζει τα αεροπλάνα της gianna1, gianna2 κοκ και προσφέρει δωρεάν λίφτινγκ σε κάθε επιβάτη της οικονομικής θέσης. Στη διακεκριμένη έχουν και άλλες εξτρά πιο προσωπικές υπηρεσίες. Οι υπάλληλοι ξεσηκώνονται εναντίον της Γιάννας και νέος απεργιακός κύκλος χτυπά την εταιρεία. Κύριο αίτημα η εταιρεία να ξαναγίνει κρατική. Η γερμανική Λουφτχάνσα αγοράζει τη γαλλική Ερ Φρανς σε μία είδηση βόμβα για τον αεροπορικό χώρο. Το γόητρο των γάλλων θίγεται όταν πολύ γρήγορα τα αεροπλάνα της εταιρείας βάφονται με τον γερανό. Παρατηρούνται ομαδικές αυτοκτονίες στο Σηκουάνα.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Η τιμή του πετρελαίου αγγίζει τα 350 δολάρια το βαρέλι και οι αεροπορικές εταιρείες αυξάνουν τους ναύλους κατά 250% σε μία απέλπιδα κίνηση να παραμείνουν κερδοφόρες. Ο αγγλικός λαός διαμαρτυρόμενος για την κατρακύλα του εθνικού αερομεταφορέα της Μπρίτις Έργουεϊς, ξεσηκώνεται και κατεβαίνει σε κινητοποιήσεις στο αεροδρόμιο Heathrow όπου οι καθυστερήσεις στις πτήσεις φτάνουν τις 62 ώρες. Η gianna air είναι η εταιρεία που καταφέρνει να αναχωρεί πάντα στην ώρα της χάρη στις γνωριμίες της ιδιοκτήτριας. Ο κόσμος αρχίζει να βλέπει με άλλο μάτι τη νέα εταιρεία.

ΜΑΡΤΙΟΣ
Η γερμανική Λουφτχάνσα καταθέτει πρόταση εξαγοράς της Ετζίαν και μετονομασίας της σε Λουφτχάνσα Greece όπως έχει κάνει με τις περισσότερες εταιρείες του κόσμου. Ο Θ. Β. απαντά με ένα μεγαλοπρεπές ΟΧΙ και τότε οι γερμανοί αποφασίζουν να πετάξουν το φτωχό συγγενή από την εποπτεία τους. Η τιμή του πετρελαίου φτάνει τα 450 δολάρια το βαρέλι. Στην Ελλάδα φτάνει η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair στο νέο αεροδρόμιο της Σπιναλόγκας το οποίο φυσικά πουλάει σαν Athens. Οι επιβάτες φτάνουν εκεί με πλοιάρια που αναχωρούν κάθε ώρα από το Φλοίσβο. Οι ναύλοι ξεκινούν από 1 ευρώ και φτάνουν το 1.000.000. Η ορμή των επιβατών είναι τέτοια που παρατηρούνται πνιγμοί κατά την επιβίβασή τους στα πλοιάρια.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Η gianna air ακμάζει στον κόσμο ενώ οι καθυστερήσεις πτήσεων στο Heathrow φτάνουν τις 92 ώρες. Η ελληνική Ετζίαν σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο μερίδιο από τη gianna air και τις απώλειες από την έλλειψη στήριξης της Λουφτχάνσα, καθιερώνει το 12ωρο για τους εργαζομένους και αυξάνει τις θέσεις επιβατών στα νεοσύστατα Airbus A320/A321 σε μία περίεργη και... άβολη διαμόρφωση θέσεων 3-4. Οι καραμελίτσες, τα μαντηλάκια και τα κούκι αποτελούν παρελθόν για την άλλοτε αγαπημένη εταιρεία των Ελλήνων.

ΜΑΙΟΣ
Η γερμανική Λουφτχάνσα έχει αγοράσει το σύνολο των ευρωπαικών αερομεταφορέων. Το σύνολο; Μα όχι, υπάρχουν ακόμα δύο μικρές εταιρείες που αντιστέκονται στον αεροπορικό κατακτητή. Οι ελληνικές Ετζίαν και gianna air. Φήμες διαδίδονται για την εξαγορά της Ετζίαν απο τη gianna air αλλά δεν επιβεβαιώνονται ποτέ. Υπό την απειλή τρομοκρατικού χτυπήματος (και του επεκτατισμού της Λουφτχάνσα) οι αμερικανοί κλείνουν τα σύνορα και κηρύσσουν τη χώρα τους σε αποκλεισμό.

ΙΟΥΝΙΟΣ
Καυτό καλοκαίρι για τις ελληνικές αερομεταφορές. Η easyjet χρεωκοπεί έπειτα από την κατά λάθος πώληση εκατομμυρίων εισιτηρίων των 0 ευρώ μέσω της ιστοσελίδας της. Ο ελληνικός πληθυσμός παθαίνει παράνοια που δε θα πετά πλέον με τα φτηνά εισιτήρια της easyjet και το ελληνικό κράτος στην προσπάθεια του να φέρει την ισορροπία αναθέτει στην εταιρεία υδροπλάνων airsealines την εκτέλεση των πτήσεων της easyjet από αθήνα για λονδίνο, μέσω παξών-βενετίας-δούναβη-ρήνου-σηκουάνα-τάμεση.

ΙΟΥΛΙΟΣ
Η gianna air αρχίζει να κλυδωνίζεται από την πίεση και δωρίζεται στο ελληνικό κράτος το οποίο αρχίζει αμέσως την κακοδιαχείριση προσλαμβάνοντας 3.500.000 νέους υπαλλήλους. Το μερίδιο της Λουφτχάνσα στην παγκόσμια αγορά αγγίζει το 90% ενώ η εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair κλείνει έπειτα από μία εκπομπή του Λαζόπουλου που έθαψε την εταιρεία και που σε θεαματικότητα άγγιξε το 100%.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Η gianna air ανακηρύσσεται ως η πιο αγαπημένη εταιρεία του κόσμου. Στις επόμενες θέσεις ακολουθεί η παγκόσμια Λουφτχάνσα. Η Ετζίαν βρίσκεται στην 16η θέση έπειτα φυσικά από τη Λουφτχάνσα. Οι συνδικαλιστές της gianna air οργιάζουν στα κανάλια ενώ η εταιρεία χτυπιέται σα χταπόδι από την τιμή του πετρελαίου που φτάνει τα 1000 δολάρια το βαρέλι. Καταμεσής του καλοκαιριού απεργούν οι εργαζόμενοι στα ελληνικά duty free και ο κόσμος αρνείται να πετάξει επειδή δεν μπορεί να ψωνίσει. Οι πληρότητες μειώνονται δραματικά.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Η gianna air ανακοινώνει τεράστια ύψη συσσωρευμένων ζημιών και η κυβέρνηση εξαγγέλλει οργανωμένο σχέδιο εξυγίανσης. Η Ετζίαν εξαγοράζεται τελικά από τη Λουφτχάνσα, δε μετονομάζεται αλλά αλλάζει το σήμα από γλάρους σε γερανούς και τη γραμματοσειρά Arial σε Tahoma. Οι βρετανοί αρνούνται την είσοδο σε αεροσκάφη της Λουφτχάνσα και η βασίλισσα αποφασίζει να πουλήσει το κράτος στην Αμερική προκειμένου να εμποδίσει το γερμανικό επεκτατισμό. Η Μπρίτις Έργουεϊς ξαναπετά πάλι στο εσωτερικό της χώρας.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
H gianna air μετονομάζεται σε AirGianna και ξεκινά με μηδενικές ζημίες αλλά μέσα σε μερικές μέρες εμφανίζει συσσωρευμένες ζημιές δισεκατομμυρίων ευρώ. Η ευρωπαϊκή επιτροπή παρεμβαίνει και ζητά από την κυβέρνηση την άμεση ρύθμιση του θέματος της εταιρείας ενώ η γερμανική πλέον Ετζίαν ανακτά την εμπιστοσύνη του κοινού. Το κούκι επιστρέφει ενώ φήμες για την απόλυση εργαζομένων επειδή δεν ήταν παραγωγικοί στο 12ωρο τους δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Οταν η Λουφτχάνσα προσπαθεί να αγοράσει την Air Stalingrad οι Ρώσοι περνάνε στην αντεπίθεση. Η Αεροφλότ εξαγοράζει κατά σειρά τις Λουφτάνσα Ουκρανίας, Μολδαβίας, Λευκορωσίας και Πολωνίας και κινείται απειλητικά προς την Ανατολική Γερμανία. Μετά από αιματηρές μάχες (και ενώ η Αμέρικαν Ερλάινς αγοράζει ότι βρίσκει απο τα δυτικά) καταφέρνει να εξαγοράσει την Ερ Μπερλίν και να κυματίσει τη σημαία της στο Τέμπελχοφ. Η Λουφτχάνσα χωρίζεται σε ζώνες επιρροής των Συμμάχων της Σταρ Αλλάιανς και το Τέγκελ χωρίζεται με τείχος.
Η Γιάννα σε μία κίνηση ΜΑΤ πουλάει (εν αγνοία φυσικά της κυβέρνησης) σε μία βραδιά όλα τα αεροπλάνα της AirGianna και κάνει ένα μεγαλοπρεπές λίφτινγκ το οποίο αποτυγχάνει και τελικά βγάζει μούσι. H Ετζίαν ανοίγει επιτέλους την γραμμή του Κιέβου και της Μόσχας, γεγονός που ερμηνεύεται ως πολιτική κίνηση από την Λουφτχάνσα, η οποία αποσύρει την εμπιστοσύνη της και έτσι και η δεύτερη ελληνική εταιρεία καταρρέει. Η Ελλάδα μένει χωρίς αερομεταφορές. Τα Ναιάς ΙΙ, Σούπερ Ναιάς και Ναιάς Εξπρές επιστρέφουν εκτελώντας το δρομολόγιο Πειραιάς-Ρόδος σε 38 ώρες και 12 λεπτά (αν δε χαλάσουν). O Αγούδημος ζητά και παίρνει άδεια αεροπορικής εταιρίας και δρομολογεί ιπτάμενα δελφίνια (με επιδότηση). Η χώρα ζει σε παροξυσμό.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Η Αεροφλότ ιδρύει την αεροπορική συμμαχία Krepkaya Alliance και πετά σε όλη την Ανατολική Ευρώπη με λόκος. Ο κόσμος ζει τη μεγαλύτερη αεροπορική σύρραξη μεταξύ Αμέρικαν Έρλαϊνς, Λουφτχάνσα και Αεροφλότ.
Η Γιάννα ξυρίζει το μούσι και με μία μεγαλοπρεπή σύμπραξη με την Αγάπη Β. και τον Θ. Β. ιδρύουν ξανά την Ολυμπιακή Αιγαίου. Σύσσωμο το καλλιτεχνικό κοινό στηρίζει τη νέα εταιρεία ενώ η Άννα Βίσση δίνει συναυλίες σε όλες τις πτήσεις φορώντας πάντα μαύρα γυαλιά. Προϊσταμένη πληρώματων αναλαμβάνει η Ρούλα Βροχοπούλου ενώ την οικονομική διεύθυνση η Αθηνά Ωνάση. Η εταιρεία ζει ρετρό στιγμές και επαναφέρει το Concorde σε υπηρεσία με δρομολόγηση στη γραμμή Ρόδο-Καστελόριζο. Ο Ρίτσαρντ Κουέστ του Σι Εν Εν κάνει ειδική εκπομπή τρώγοντας αστακομακαρονάδα στη μπίζνες και κλέβει όλα τα ασημένια σερβίτσια. Η Αθηνά λέει πως έτσι θα ήθελε ο Αριστοτέλης Ωνάσης, η χώρα συμφωνεί και η ζωή συνεχίζεται.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

καταπληκτικό blog σχετικό με το αγαπημένο μου αντικείμενο. Συνέχισε την καλή δουλειά, είναι απόλαυση να σε διαβάζουμε...

jerry είπε...

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον δημοσιεύσαντα για την ευκαιρία που μου έδωσε όπως και τον έταιρο προφήτη του μέρους Β' για τη βοήθεια.

Είθε ο αεροπορικος πολιτισμός να μας φωτίσει και φέτος!

Ανώνυμος είπε...

Πέραν τού γεγονότος οτι έχω σκάσει από τά γέλια μέ τά όσα πανέξυπνα και καλογραμμένα διαβάζω εδώ,νά προσθέσω οτι αμφότερα και τά τρία πλοία,την επιστροφή τών οποίων προφήτευσε ο Τζέρριος,έχουν από ετών μετατραπεί σέ..καρφίτσες στά διαλυτήρια τού Αλάνγκ.

Φήμες όμως αναφέρουν οτι καί ο έτερος επιδοτησιάκιας Μανου-Σάος αναμένεται τόν Νοέμβριο να πάρη άδεια γιά αεροπορική εταιρεία ώστε να δρομολογήση στη γραμμή Πειραιάς-Κηφισιά τό διπλάνο που εν τώ μεταξύ θά έχη αγοράσει από το Πολεμικό Μουσείο,καθώς και τό Blenheim που θά έχη αγοράσει πλήρως ανακατασκευασμένο από την ΠΑ.....

George είπε...

Με το πετρέλαιο στα $1000/βαρέλι και οι καρφίτσες μπορούν να ξαναγίνουν καράβια... Μη σου πω και αεροπλάνα...