Ολόκληρος ο αραβικός αεροπορικός κόσμος γύρω από τα Η.Α.Ε. ζει σε μια περίοδο ανθοφορίας. Ή, μάλλον, σε μια περίοδο πετρελαϊκής ευφορίας. Οι εταιρίες της περιοχής κατάφεραν να βάλουν τα αεροδρόμια-βάσεις τους στο χάρτη ως βασικά διαμετακομιστικά κέντρα μεταξύ Ευρώπης, Αφρικής, Ασίας και Ωκεανίας. Δεν ήταν μόνο η εξαιρετική γεωγραφική θέση ή η παράδοση αραβικής φιλοξενίας. Ήταν και τα πετρέλαια.
Η Emirates ξεκίνησε με το σλόγκαν «Be good to yourself, fly Emirates» και, όταν κατέκτησε οριστικά τους αιθέρες και άνοιξε φτερά σε όλο τον κόσμο, το γύρισε στο «Keep discovering». Ακούγεται πολύ απλό για μια εταιρία που από νωρίς εισήγαγε τα πολύ εξελιγμένα συστήματα IFE σε όλες τις θέσεις και τις προσωπικές καμπίνες με...χρυσαφί διακοσμητικές λεπτομέρειες στη First. Το σλόγκαν τα αγνοεί όλα αυτά (ή ίσως τα θεωρεί δεδομένα) και παρουσιάζει μια εταιρία με εμβέλεια τέτοια, που την καθιστά πλέον όχημα παγκόσμιας εξερεύνησης.
Η Etihad, όπως και οι άλλες εταιρίες του Κόλπου, μπήκε στο παγκόσμιο σκηνικό δυναμικά. Όλες μαζί άλλαξαν διάφορους συσχετισμούς και στην πορεία γιγάντωσής τους ξέφυγαν από τα όρια της περιοχής τους κατά πολύ. Οι αεροπορικοί κολοσσοί του πρόσφατου παρελθόντος, όμως, δεν έχουν κάνει πίσω. Και όλη αυτή η ξέφρενη πορεία προς τη διεθνή αναγνώριση έφερε ίσως στις εταιρίες του Κόλπου έναν σνομπισμό στον τρόπο που βλέπουν τους άλλους.
Αν δούμε το όλο θέμα με αρνητική διάθεση, σε όλη αυτή την πορεία ίσως και να υπάρχουν κάποια αισθήματα κατωτερότητας απέναντι στις καθιερωμένες αεροπορικές εταιρίες-υπερδυνάμεις. Γι’ αυτό και στη διαφήμιση της Etihad υπάρχει μια κάποια έπαρση που προσπαθεί να τα καλύψει. Αν, όμως, σκεφτούμε θετικά, η διαφήμιση αυτή δείχνει πώς οι εταιρίες της περιοχής διάλεξαν να μην αρκεστούν στο ρόλο των περιφερειακών παικτών και θέλησαν να δουν τον κόσμο με έναν άλλο τρόπο. Το λέει και το σλόγκαν: «Choose the way you see the world»!
Μέσω του δρόμου που επέλεξαν, φαίνεται πια ότι το πετρέλαιο στη Μέση Ανατολή ίσως κάποτε στερέψει. Οι επιβάτες, πάλι, όχι.
Αν δούμε το όλο θέμα με αρνητική διάθεση, σε όλη αυτή την πορεία ίσως και να υπάρχουν κάποια αισθήματα κατωτερότητας απέναντι στις καθιερωμένες αεροπορικές εταιρίες-υπερδυνάμεις. Γι’ αυτό και στη διαφήμιση της Etihad υπάρχει μια κάποια έπαρση που προσπαθεί να τα καλύψει. Αν, όμως, σκεφτούμε θετικά, η διαφήμιση αυτή δείχνει πώς οι εταιρίες της περιοχής διάλεξαν να μην αρκεστούν στο ρόλο των περιφερειακών παικτών και θέλησαν να δουν τον κόσμο με έναν άλλο τρόπο. Το λέει και το σλόγκαν: «Choose the way you see the world»!
Μέσω του δρόμου που επέλεξαν, φαίνεται πια ότι το πετρέλαιο στη Μέση Ανατολή ίσως κάποτε στερέψει. Οι επιβάτες, πάλι, όχι.
2 σχόλια:
Η πρώτη με τα χιόνια είναι συγκλονιστική. Γέλασα πολύ παρακάτω με το "Χαααα?" της Τάι.
Κατά τα άλλα, εξαιρετική η ιδέα σου για το μπλογκ. Μπράβο αεροπόρε μου.
Κ.
Μερικές διαφημίσεις έχουν όντως πολύ γέλιο. Ανακάλυψα πρόσφατα και μία γνωστής γαλλικής εταιρίας του παρελθόντος που έχει...ανατρεπτική διάθεση! Θα τη βάλω σύντομα, μόλις πιάσουμε Ευρώπη.
Δημοσίευση σχολίου